MDN718 - CEVHER HAZIRLAMADA SİMÜLASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CEVHER HAZIRLAMADA SİMÜLASYON | MDN718 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hakan Benzer | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı birim işlemlerin modellerini tanımlamaktır. Öğrenciler işlem modelleri geliştirebilmek için tesis verileri ile çalışmakla yükümlüdürler. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Simülasyonun ve modellemenin tanımlanması, amaçları ve kullanım alanları, Cevher hazırlamadaki birim işlemleri tanımlamada kullanılan modellerin detaylı olarak tanıtılması, Cevher hazırlamada kullanılan simülasyon paketlerinin tanıtımı ve kulllanımı. | |||||
Kaynaklar | T. Napier-Munn, 1996, Mineral Comminution Circuits: Their Operation and Optimisation, Julius Kruttschnitt Mineral Research Centre, 1996 - 413 pages A. Mular, R.B. Bhappu, 1980, Mineral Processing Plant Design, Society of Mining Engineers of the American Institute of Mining, Metallurgical, and Petroleum Engineers, 1980 - Technology & Engineering - 946 pages R.P. King, 2001, Modelling and Simulation of Mineral Processing Systems, Elsevier 403 pages -Weiss, N.L., 1985, SME Mineral Processing Handbook, Volume 1-2, SME/AIME, New York, Ch. 3 and 30. -Taggart, A.F., 1945, Handbook of Mineral Dressing of Ores and Industrial Minerals, John Wiley & Sons Inc., New York, pp: 8-01, 8-60 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, genel kavramlar, simülasyona giriş, |
2. Hafta | Kırma devrelerinde simülasyon |
3. Hafta | Örnek kırma devresi üzerinde simülasyon |
4. Hafta | Sınıflandırma devrelerinde simülasyon |
5. Hafta | Örnek sınıflandırma devresi üzerinde simülasyon |
6. Hafta | Öğütme devrelerinde simülasyon |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Örnek öğütme devresi üzerinde simülasyon |
9. Hafta | Zenginleştirme devrelerinde simülasyon |
10. Hafta | Zenginleştirme devreleri üzerinde simülasyon |
11. Hafta | Endüstriyel Örnekler ve Tartışılması |
12. Hafta | Endüstriyel Örnekler ve Tartışılması |
13. Hafta | Basit bir simülasyon uygulamasının excel de yaratılması |
14. Hafta | Farklı simülasyon senaryolarının ticari simülatörler ile test edilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 3 | 3 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 12 |
Sunum | 5 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 13 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 3 | 11 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 9 | 5 | 45 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Proje | 1 | 70 | 70 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 37 | 139 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir. | X | ||||
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular. | X | ||||
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir. | X | ||||
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir. | X | ||||
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar. | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir. | X | ||||
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek