MDN711 - AKIM ŞEMASI GELİŞTİRME I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AKIM ŞEMASI GELİŞTİRME I | MDN711 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | E. Caner ORHAN | |||||
Dersin amacı | Bu ders, öğrencilere boyut küçültme mekanizmalarının, ekipmanlarının ve yardımcı ekipmanların öğretilmesini ve boyut küçültme ekonomisini de dikkate alarak ekipmanların seçimi ve boyut küçültme akım şemalarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Boyut küçültme ekipmanları ve yardımcı gereçler, boyut küçültmenin ekonomisi, boyut küçültme ekipmanları ve yardımcı gereçlerin seçimi ve yerleştirilmesi ile akım şemalarının geliştirilmesi. | |||||
Kaynaklar | - Mular, A.L., Halbe, D.N., Barratt, D.J., 2002, Mineral Processing Plant Design, Practice and Control, Society for Mining, Metallurgy and Exploration, Inc.. - Wills, B.A., Napier-Munn, T.J., 2006, Mineral Processing Technology, Elsevier, 7th edition. - Svarovsky, L., 1977, Solid-Liquid Separation, Butterworths, London. - Kelly, E., and Spottiswood, D.J., Introduction to Mineral Processing, John Wiley & Sons Inc, 1982. - Weiss N.L. (ed), 1985, SME Mineral Processing Handbook, Society of Mining Engineers. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Boyut küçültme mekanizmaları |
2. Hafta | Malzeme Karakterizasyon Yöntemleri |
3. Hafta | Boyut Küçültmenin Ekonomisi |
4. Hafta | Kırma Ekipmanlarının Seçimi |
5. Hafta | Eleme Ekipmanlarının Seçimi |
6. Hafta | Yardımcı Ekipmanlar |
7. Hafta | Kırma Devresi Akım Şemaları Geliştirme |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Öğütme Ekipmanlarının Seçimi ve Boyutlandırılması |
10. Hafta | Sınıflandırma Ekipmanlarının Seçimi |
11. Hafta | Öğütme Devrelerinde Yardımcı Ekipmanlar |
12. Hafta | Malzeme Stoklama ve Depolama |
13. Hafta | Öğütme Devresi Akım Şemaları Geliştirme |
14. Hafta | Boyut Küçültme Akım Şemaları Geliştirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 30 | 123 | 302 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir. | X | ||||
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular. | X | ||||
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir. | X | ||||
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir. | X | ||||
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar. | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir. | X | ||||
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek