MDN711 - AKIM ŞEMASI GELİŞTİRME I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AKIM ŞEMASI GELİŞTİRME I MDN711 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)E. Caner ORHAN 
Dersin amacıBu ders, öğrencilere boyut küçültme mekanizmalarının, ekipmanlarının ve yardımcı ekipmanların öğretilmesini ve boyut küçültme ekonomisini de dikkate alarak ekipmanların seçimi ve boyut küçültme akım şemalarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci, boyut küçültme mekanizmalarını açıklar
  2. Öğrenci, bir cevherden belirli özelliklere sahip ürünün elde edilmesini sağlayacak uygun boyut küçültme ekipmanını seçer
  3. Öğrenci, eleme ve sınıflandırma ekipmanlarını seçer ve boyutlandırır
  4. Öğrenci, ekonomik bir şekilde ürün elde etmeye yönelik kırma devresi ve öğütme devresi tasarlayabilir
Dersin içeriğiBoyut küçültme ekipmanları ve yardımcı gereçler, boyut küçültmenin ekonomisi, boyut küçültme ekipmanları ve yardımcı gereçlerin seçimi ve yerleştirilmesi ile akım şemalarının geliştirilmesi. 
Kaynaklar- Mular, A.L., Halbe, D.N., Barratt, D.J., 2002, Mineral Processing Plant Design, Practice and Control, Society for Mining, Metallurgy and Exploration, Inc..
- Wills, B.A., Napier-Munn, T.J., 2006, Mineral Processing Technology, Elsevier, 7th edition.
- Svarovsky, L., 1977, Solid-Liquid Separation, Butterworths, London.
- Kelly, E., and Spottiswood, D.J., Introduction to Mineral Processing, John Wiley & Sons Inc, 1982.
- Weiss N.L. (ed), 1985, SME Mineral Processing Handbook, Society of Mining Engineers. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBoyut küçültme mekanizmaları
2. HaftaMalzeme Karakterizasyon Yöntemleri
3. HaftaBoyut Küçültmenin Ekonomisi
4. HaftaKırma Ekipmanlarının Seçimi
5. HaftaEleme Ekipmanlarının Seçimi
6. HaftaYardımcı Ekipmanlar
7. HaftaKırma Devresi Akım Şemaları Geliştirme
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaÖğütme Ekipmanlarının Seçimi ve Boyutlandırılması
10. HaftaSınıflandırma Ekipmanlarının Seçimi
11. HaftaÖğütme Devrelerinde Yardımcı Ekipmanlar
12. HaftaMalzeme Stoklama ve Depolama
13. HaftaÖğütme Devresi Akım Şemaları Geliştirme
14. HaftaBoyut Küçültme Akım Şemaları Geliştirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler225
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi13535
Genel sınava hazırlanma süresi14545
Toplam İş Yükü30123302

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir.    X
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular.   X 
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir.    X
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir.  X  
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar.  X  
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir.X    
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.   X 
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. X   
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek