SKB613 - KAMU YÖNETİMİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR | SKB613 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, kamu yönetimini kuramsal olarak ele alan temel yaklaşımları tarihsel bir süreç içerisinde ve birbirleriyle olan bağlantılarını ortaya koyarak ele almaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kamu yönetimine bilimsel yaklaşımın doğuşu; kamu yönetiminin siyaset bilimi, idare hukuku ve işletme yönetiminden bağımsız bir inceleme alanı/disiplin olarak ortaya çıkışı; yönetim-siyaset ikiliği; geleneksel kamu yönetimi yaklaşımının anlamı, içeriği ve eleştirisi; kamu politikaları analizi, yeni kamu yönetimi, yeni kamu işletmeciliği ve yönetişim gibi bazı temel çağdaş yaklaşımlar. | |||||
Kaynaklar | Acar, M. ve H. Özgür (der.) (2003 ve 2004) Çağdaş Kamu Yönetimi I ve II, Ankara: Nobel. Balcı, A. vd. (der.) (2003) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Ankara: Seçkin. Bovaird, T. and E. Löffler (eds.) (2003) Public Management and Governance, London: Routledge. Bozeman, B. (ed.) (1993) Public Management: The State of Art, San Francisco: Jossey-Bass. Fox, C. J. and H. T. Miller (1995) Postmodern Public Administration: Toward Discourse, London: Sage. Fry, B. R. (1989), Mastering Public Administration: From Max Weber to Dwight Waldo, Chatham, N. J.: Chatham House. Lynn, N. B. and A. Wildavsky (eds.) (1990) Public Administration: The State of Discipline, Chatham, N. J.: Chatham House. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar |
2. Hafta | Kamu Yönetimine Bilimsel Yaklaşımın Doğuşu |
3. Hafta | Kamu Yönetiminin Siyaset Bilimi, İdare Hukuku ve İşletme Yönetiminden Bağımsız Bir İnceleme Alanı/Disiplin Olarak Ortaya Çıkışı |
4. Hafta | Farklı Ülkelerin Katkıları |
5. Hafta | Yönetim-Siyaset İkiliği |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Geleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımının Anlamı, İçeriği ve Eleştirisi |
8. Hafta | Kamu Politikaları Analizi |
9. Hafta | Yeni Kamu Yönetimi Hareketi |
10. Hafta | Yeni Kamu İşletmeciliği Yaklaşımı |
11. Hafta | Dönem Ödevi Sunumu |
12. Hafta | Yönetişim Yaklaşımı |
13. Hafta | Yeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı |
14. Hafta | Çağdaş Yaklaşımların Yakın Dönemdeki Yönetsel Reformlara Etkileri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek