SKB613 - KAMU YÖNETİMİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KAMU YÖNETİMİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR SKB613 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, kamu yönetimini kuramsal olarak ele alan temel yaklaşımları tarihsel bir süreç içerisinde ve birbirleriyle olan bağlantılarını ortaya koyarak ele almaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kamu yönetimi alanındaki temel yaklaşımları öğrenir.
  2. Bu yaklaşımların uygulamada kamu yönetiminin işleyişini ve yakın dönemde yapılan reform çalışmalarını nasıl etkilediğini analiz edebilecek bilgi ve yetenek edinir.
Dersin içeriğiKamu yönetimine bilimsel yaklaşımın doğuşu; kamu yönetiminin siyaset bilimi, idare hukuku ve işletme yönetiminden bağımsız bir inceleme alanı/disiplin olarak ortaya çıkışı; yönetim-siyaset ikiliği; geleneksel kamu yönetimi yaklaşımının anlamı, içeriği ve eleştirisi; kamu politikaları analizi, yeni kamu yönetimi, yeni kamu işletmeciliği ve yönetişim gibi bazı temel çağdaş yaklaşımlar. 
KaynaklarAcar, M. ve H. Özgür (der.) (2003 ve 2004) Çağdaş Kamu Yönetimi I ve II, Ankara: Nobel.

Balcı, A. vd. (der.) (2003) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Ankara: Seçkin.

Bovaird, T. and E. Löffler (eds.) (2003) Public Management and Governance, London: Routledge.

Bozeman, B. (ed.) (1993) Public Management: The State of Art, San Francisco: Jossey-Bass.

Fox, C. J. and H. T. Miller (1995) Postmodern Public Administration: Toward Discourse, London: Sage.

Fry, B. R. (1989), Mastering Public Administration: From Max Weber to Dwight Waldo, Chatham, N. J.: Chatham House.

Lynn, N. B. and A. Wildavsky (eds.) (1990) Public Administration: The State of Discipline, Chatham, N. J.: Chatham House. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2. HaftaKamu Yönetimine Bilimsel Yaklaşımın Doğuşu
3. HaftaKamu Yönetiminin Siyaset Bilimi, İdare Hukuku ve İşletme Yönetiminden Bağımsız Bir İnceleme Alanı/Disiplin Olarak Ortaya Çıkışı
4. HaftaFarklı Ülkelerin Katkıları
5. HaftaYönetim-Siyaset İkiliği
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaGeleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımının Anlamı, İçeriği ve Eleştirisi
8. HaftaKamu Politikaları Analizi
9. HaftaYeni Kamu Yönetimi Hareketi
10. HaftaYeni Kamu İşletmeciliği Yaklaşımı
11. HaftaDönem Ödevi Sunumu
12. HaftaYönetişim Yaklaşımı
13. HaftaYeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı
14. HaftaÇağdaş Yaklaşımların Yakın Dönemdeki Yönetsel Reformlara Etkileri
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2932210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.   X 
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.   X 
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.    X
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.   X  
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.  X   
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.   X 
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek