SKB605 - YEREL YÖNETİMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YEREL YÖNETİMLER SKB605 3. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, Batı'da ve Türkiyede yerel yönetim alanındaki temel tartışmaları ve reform çalışmalarını tarihsel bir perspektif yardımıyla ele alıp incelemektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yerel yönetimler alanındaki temel kavramları ve teorileri öğrenir.
  2. Türkiye'de yerel yönetimlerin mevcut hukuki, yönetsel ve mali yapısını ve işleyişini öğrenir.
  3. Dünyada ve Türkiye'de yerel yönetimler alanındaki temel tartışmalardan haberdar olur.
  4. Yerel yönetim reformu çalışmalarını tarihsel bir perspektif yardımıyla ele alıp inceleme yeteneği edinir.
Dersin içeriğiDünyada ve Türkiye'de yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi, Türkiyede yerel yönetim türleri, Türkiye'de yerel yönetimlerinin ortak sorunları, Türkiye'de yerel yönetimlerde reform çabaları. 
KaynaklarKalabalık, H. (2005), Yerel Yönetim Hukuku, Ankara: Seçkin.

Keleş, R. (2008), Yerinden Yönetim ve Siyaset, İstanbul: Cem.

Ortaylı, İ. (1985), Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yerel Yönetim Geleneği, İstanbul: Hil.

Tekeli, İ. (1992), Belediyecilik Yazıları (1976-1991), İstanbul: IULA-EMME. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar
2. HaftaYerel yönetimler ile ilgili temel kavramlar
3. HaftaBatı'da yerel yönetimlerin doğuşu ve gelişimi
4. HaftaTürkiye'de yerel yönetimlerin doğuşu ve gelişimi
5. HaftaTürk anayasalarında yerel yönetimlerin düzenlenişi
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaBelediyeler
8. HaftaBüyükşehir belediyeleri
9. Haftaİl özel idareleri
10. HaftaKöyler
11. HaftaAra Sınav II
12. HaftaYerel yönetim birlikleri
13. HaftaYerel yönetimler maliyesi
14. HaftaYerel yönetim reformu
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1214168
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2937240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.   X 
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.  X  
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.   X 
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.    X 
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.    X 
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.    X
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek