ATB670 - AİLEDE KRİZ YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AİLEDE KRİZ YÖNETİMİ | ATB670 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayfer AYDINER BOYLU | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Kriz kavramı, tipleri, faktörleri, kuramları, kriz sürecinin gelişim aşamaları, krizin etkileri, koruyucu ve iyileştirici faktörleri öğrenmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kriz kavramı Kriz tipleri Kriz faktörleri Kriz kuramları Kriz sürecinin gelişim aşamaları Krizin etkileri Koruyucu ve iyileştirici faktörler Proje konusunun belirlenmesi, projenin sunumu ve tartışılması | |||||
Kaynaklar | 1.Conger, Rand and Elder, Glen Hall (1994). Families in troubled times. Adapting to change in rural America. New York: Aldine de Gruyter. 2.Gönen, Emine and Purutçuoğlu, Eda (2010 ). Kriz ve stres koşullarında aile direnci: Koruyucu ve iyileştirici faktörler. Retrieved August 19, 2010, from http://psikiyatriksosyalhizmet.com/wp-content/uploads/2010/03/ailedirenci1.pdf 3.Kaya, Kamil (2002). Ekonomik krizin yaşama tarzı üzerindeki etkileri (Isparta örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7, 2, 207-226. 4.Nielsen Global (2009). Consumer confidence, concerns, spending and attitues to recession. Retrieved September 15, 2009, from http://vn.nielsen.com/site /documents/Nielsen Global Consumer Confidence. 5.Skoufias, Emmanuel. (2000). Changes in household welfare, poverty and inequality during the crisis. Bullettin of Indonesian Economic Studies, 36:2, 97-114. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kriz kavramı |
2. Hafta | Kriz tipleri |
3. Hafta | Kriz faktörleri |
4. Hafta | Kriz kuramları |
5. Hafta | Kriz sürecinin gelişim aşamaları |
6. Hafta | ara sınav |
7. Hafta | Krizin etkileri |
8. Hafta | Koruyucu ve iyileştirici faktörler |
9. Hafta | Proje seçimi ve ilgili literatür taraması |
10. Hafta | Literatür taraması |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Literatür taraması |
13. Hafta | Literatür inceleme ve tartışma |
14. Hafta | Literatür inceleme ve tartışma |
15. Hafta | Proje sunumu |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 12 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Proje | 1 | 36 | 36 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü | 27 | 105 | 258 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | |||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | |||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | |||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | |||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | |||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | |||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | |||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek