ATB670 - AİLEDE KRİZ YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AİLEDE KRİZ YÖNETİMİ ATB670 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayfer AYDINER BOYLU 
Dersin amacıBu dersin amacı, Kriz kavramı, tipleri, faktörleri, kuramları, kriz sürecinin gelişim aşamaları, krizin etkileri, koruyucu ve iyileştirici faktörleri öğrenmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kriz kavramı, tipleri, faktörleri ve kuramlarını öğrenir
  2. Kriz sürecinin gelişim aşamaları bilir
  3. Koruyucu ve iyileştirici faktörler açısından değerlendirme yapabilme becerisini kazanır
Dersin içeriğiKriz kavramı
Kriz tipleri
Kriz faktörleri
Kriz kuramları
Kriz sürecinin gelişim aşamaları
Krizin etkileri
Koruyucu ve iyileştirici faktörler
Proje konusunun belirlenmesi, projenin sunumu ve tartışılması 
Kaynaklar1.Conger, Rand and Elder, Glen Hall (1994). Families in troubled times. Adapting to change in rural America. New York: Aldine de Gruyter.
2.Gönen, Emine and Purutçuoğlu, Eda (2010 ). Kriz ve stres koşullarında aile direnci: Koruyucu ve iyileştirici faktörler. Retrieved August 19, 2010, from http://psikiyatriksosyalhizmet.com/wp-content/uploads/2010/03/ailedirenci1.pdf
3.Kaya, Kamil (2002). Ekonomik krizin yaşama tarzı üzerindeki etkileri (Isparta örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7, 2, 207-226.
4.Nielsen Global (2009). Consumer confidence, concerns, spending and attitues to recession. Retrieved September 15, 2009, from http://vn.nielsen.com/site /documents/Nielsen Global Consumer Confidence.
5.Skoufias, Emmanuel. (2000). Changes in household welfare, poverty and inequality during the crisis. Bullettin of Indonesian Economic Studies, 36:2, 97-114. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKriz kavramı
2. HaftaKriz tipleri
3. Hafta Kriz faktörleri
4. HaftaKriz kuramları
5. HaftaKriz sürecinin gelişim aşamaları
6. Haftaara sınav
7. HaftaKrizin etkileri
8. HaftaKoruyucu ve iyileştirici faktörler
9. HaftaProje seçimi ve ilgili literatür taraması
10. HaftaLiteratür taraması
11. HaftaAra sınav
12. HaftaLiteratür taraması
13. HaftaLiteratür inceleme ve tartışma
14. HaftaLiteratür inceleme ve tartışma
15. HaftaProje sunumu
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum210
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)71284
Sunum / Seminer Hazırlama21224
Proje13636
Ödevler11212
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi23060
Toplam İş Yükü27105258

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir     
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir     
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir     
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular    X
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar     
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder     
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir     
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır    X
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir     
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir     
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek