ATB651 - AİLE POLİTİKALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AİLE POLİTİKALARI ATB651 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Zeynep Çopur 
Dersin amacıBu dersin amacı, aile politikalarına ilişkin temel kavramları, teorileri ve farklı yaklaşımları öğrenmek, aile politikaları konusunda yapılmış çalışmaları incelemek ve aile politikaları açısından değerlendirme yapabilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ailenin bugünkü durumunu,ailedeki eğilimleri, aile politikalarının tanımı ve anlamını, politika ve programların farklı tipteki aileler üzerindeki değişik etkilerini, hükümet politikalarının aile üzerine etkisini, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki aile politikalarını öğrenir,
  2. konu ile ilgili Türkiye de ve dünyada yapılan çalışmaları inceler ve tartışır.
Dersin içeriğiAilenin bugünkü durumu,
ailedeki eğilimler,
aile politikalarının tanımı ve anlamı,
politika ve programların farklı tipteki aileler üzerindeki değişik etkileri,
hükümet politikalarının aile üzerine etkisi,
gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki aile politikalarının karşılaştırılması,
konu ile ilgili kuramsal çalışmaların incelenmesi,
proje çalışması ve sunumu.
 
Kaynaklar1- Bogenschneider, K. Family policy matters: How policymaking affects families and what professionals can do. Mahwah, NJ: Lawrence Eribaum Associates Publishers, 2006.
2-Pal, L.A. Beyond policy analysis: Public issue management in turbulent times (2nded.). Scarborough: Nelson Thompson Learning, 2001.
3-----A Family Strategy for the European Union. The Commission of the Bishops' Conferences of the European Community. WebCT, 2004.
4- Zimmerman, S. L. Understanding Family Policy: theoretical approaches. Beverly Hills: Sage Publications, 1995.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAilenin bugünkü durumu
2. HaftaAiledeki eğilimler
3. HaftaAile politikalarının tanımı, anlamı
4. HaftaPolitika ve programların farklı tipteki aileler üzerindeki değişik etkileri
5. HaftaHükümet politikalarının aile üzerine etkisi
6. HaftaGelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde aile politikalarının karşılaştırılması
7. HaftaGelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde aile politikalarının karşılaştırılması
8. HaftaDünyada ve Türkiye de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
9. HaftaDünyada ve Türkiye de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
10. Haftaİncelenen literatürün sunumu, tartışılması ve proje konusunun belirlenmesi
11. Haftaİncelenen literatürün sunumu, tartışılması ve proje konusunun belirlenmesi
12. HaftaProjenin sunumu ve tartışılması
13. HaftaProjenin sunumu ve tartışılması
14. HaftaProjenin sunumu ve tartışılması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje12424
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3069240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir    X
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir    X
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular    X
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar    X
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder    X
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir    X
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır    X
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir     
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek