ATB650 - AİLE ve CİNSİYET ROLLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AİLE ve CİNSİYET ROLLERİ | ATB650 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Zeynep Çopur | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, aile ve cinsiyet rollerine ilişkin temel kavramları, teorileri ve farklı yaklaşımları öğrenmek, aile ve cinsiyet rolleri konusunda yapılmış çalışmaları incelemek ve aile ve cinsiyet rolleri açısından değerlendirme yapabilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Cinsiyet rolleri, cinsiyet rollerine ilişkin teoriler ve tutumlar, cinsiyet rollerinin sosyalleşmesi, cinsiyet rollerinin değişimi, iş ve aile rolleri, ailede rol dağılımı ve rol çatışması, konu ile ilgili kuramsal araştırmaların incelenmesi, incelenen literatürün tartışılması, proje çalışması ve sunumu. | |||||
Kaynaklar | 1-Adler, L. L. International Handbook on Gender Roles. Greenwood Press, Westport, CT, 1993. 2-Singh Das, M., Gupta, V. K. Gender Roles and Family Analysis. MD Publications Ltd. New Delhi, 1995. 3-Marchbank, J., Letherby, G. Introduction to Gender-Social Science Perspectives. Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2007. 4-Blakemore, J. E., Berenbaum, S. A., Liben, L. S. Gender Development. Psychology Press, USA, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Cinsiyet rollerinin tanımlanması |
2. Hafta | Cinsiyet rolleri ile ilgili teoriler |
3. Hafta | Cinsiyet rollerine ilişkin tutumlar |
4. Hafta | Cinsiyet rollerinin sosyalleşmesi |
5. Hafta | Cinsiyet rollerinin değişimi |
6. Hafta | İş ve aile rolleri |
7. Hafta | Ailede rol dağılımı |
8. Hafta | Rol çatışması |
9. Hafta | Dünyada ve Türkiye de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
10. Hafta | Dünyada ve Türkiye de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
11. Hafta | İncelenen literatürün sunumu, tartışılması ve proje konusunun belirlenmesi |
12. Hafta | İncelenen literatürün sunumu, tartışılması ve proje konusunun belirlenmesi |
13. Hafta | Projenin sunumu ve tartışılması |
14. Hafta | Projenin sunumu ve tartışılması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 30 | 69 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | X | ||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | X | ||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | |||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek