ATB650 - AİLE ve CİNSİYET ROLLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AİLE ve CİNSİYET ROLLERİ ATB650 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Zeynep Çopur 
Dersin amacıBu dersin amacı, aile ve cinsiyet rollerine ilişkin temel kavramları, teorileri ve farklı yaklaşımları öğrenmek, aile ve cinsiyet rolleri konusunda yapılmış çalışmaları incelemek ve aile ve cinsiyet rolleri açısından değerlendirme yapabilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Cinsiyet rollerini, cinsiyet rollerinin sosyalleşmesini, cinsiyet rollerinin değişimini, iş ve aile rollerini, ailede rol dağılımını ve rol çatışmasını öğrenir,
  2. konu ile ilgili Türkiye de ve dünyada yapılan çalışmaları inceler ve tartışır.
  3. cinsiyet rollerine ilişkin teorileri ve tutumları bilir,
Dersin içeriğiCinsiyet rolleri,
cinsiyet rollerine ilişkin teoriler ve tutumlar,
cinsiyet rollerinin sosyalleşmesi,
cinsiyet rollerinin değişimi,
iş ve aile rolleri,
ailede rol dağılımı ve rol çatışması,
konu ile ilgili kuramsal araştırmaların incelenmesi,
incelenen literatürün tartışılması,
proje çalışması ve sunumu.
 
Kaynaklar1-Adler, L. L. International Handbook on Gender Roles. Greenwood Press, Westport, CT, 1993.
2-Singh Das, M., Gupta, V. K. Gender Roles and Family Analysis. MD Publications Ltd. New Delhi, 1995.
3-Marchbank, J., Letherby, G. Introduction to Gender-Social Science Perspectives. Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2007.
4-Blakemore, J. E., Berenbaum, S. A., Liben, L. S. Gender Development. Psychology Press, USA, 2008.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaCinsiyet rollerinin tanımlanması
2. HaftaCinsiyet rolleri ile ilgili teoriler
3. HaftaCinsiyet rollerine ilişkin tutumlar
4. HaftaCinsiyet rollerinin sosyalleşmesi
5. HaftaCinsiyet rollerinin değişimi
6. Haftaİş ve aile rolleri
7. HaftaAilede rol dağılımı
8. HaftaRol çatışması
9. HaftaDünyada ve Türkiye de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
10. HaftaDünyada ve Türkiye de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
11. Haftaİncelenen literatürün sunumu, tartışılması ve proje konusunun belirlenmesi
12. Haftaİncelenen literatürün sunumu, tartışılması ve proje konusunun belirlenmesi
13. HaftaProjenin sunumu ve tartışılması
14. HaftaProjenin sunumu ve tartışılması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje12424
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3069240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir    X
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir    X
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular    X
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar    X
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder    X
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir    X
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır    X
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir     
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek