ECO779 - ECONOMIC DEVELOPMENT ISSUES

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ECONOMIC DEVELOPMENT ISSUES ECO779 Güz 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı kalkınma iktisadı literatüründeki teorik ve politik konulara odaklanmaktır. Kalkınmanın temel sorunlarını ve kalkınma etiğini değerlendirmek yine bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. - Dünya toplumlarının son dönemlerde karşı karşıya kaldığı sosyo-ekonomik sorunları tartışabilmek. -Geleneksel ve Yeni Kalkınma Teorilerini analiz edebilmek. -Kalkınma politikaları oluşturmanın önemini anlamak ve alternatif kalkınma politikalarını değerlendirmek -Binyıl Kalkınma Hedefleri çerçevesinde temel kalkınma problemlerini (yoksulluk, eğitim, sürdürülebilir kalkınma) ve kalkınma etiğini değerlendirebilmek
Dersin içeriği1. Küreselleşme, Uluslararası Rekabet, Yeni Ekonomi ve Kalkınma
2. Kalkınma için Etik ve Sosyal Yaklaşım
3. Temel Kalkınma Hedefleri/Problemleri 
Kaynaklar1.Sen Amartya (1999), Development as Freedom, Oxford, Oxford University Press.
2.Sachs Jeffrey (2006), The End of the Poverty, Penguin Books,
3.Ray Debraj(2011), Development Economics, Princeton, Princeton University Press
4 George Mavrotas and Anthony Shorrocks(2007), Advancing Development: Core Themes in Global Development, Palgrave Macmillan
5.İlgili diğer çalışmalar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDengesiz Kalkınma Modelleri Dengeli Kalkınma Modelleri
2. HaftaBüyüme Aşamaları Teorileri Rostow, List ve Marx
3. HaftaDüal Ekonomi Modelleri
4. HaftaYapısalcılar Bağımlılık Okulu ve Neo-Marksizm
5. HaftaKalkınma Strajileri
6. HaftaGloballeşme, Uluslararası Ticaret ve Kalkınma
7. HaftaKalkınma ve Finans
8. HaftaWashington ve Post-Washington Konsensusu
9. HaftaAra sınav
10. HaftaTemel Kalkınma Hedefleri/Sorunları -Global Çevresel Yönetişim -Eğitimin Uluslararasılaşması ve Kalkınma
11. HaftaTemel Kalkınma Hedefleri/Sorunları -Global Sağlık -Adil Gelir Dağılımı
12. HaftaTemel (Binyıl) Kalkınma Hedefleri/Sorunları -Yoksulluk -Çatışma ve Kalkınma
13. HaftaKalkınma Etiği Sorunları -Global Yönetişimde Toplumsal Cinsiyet Politikaları
14. HaftaKalkınma Etiği Sorunları -İnsani ve Sosyal Kalkınma, Vatandaşlık ve Haklar
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13535
Genel sınava hazırlanma süresi15757
Toplam İş Yükü29143270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak.   X 
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak.   X 
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak.   X 
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek. X   
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak.   X 
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak.  X  
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek.    X
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek.    X
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak.  X  
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek.   X 
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak.  X  
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek