ECO779 - ECONOMIC DEVELOPMENT ISSUES
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ECONOMIC DEVELOPMENT ISSUES | ECO779 | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı kalkınma iktisadı literatüründeki teorik ve politik konulara odaklanmaktır. Kalkınmanın temel sorunlarını ve kalkınma etiğini değerlendirmek yine bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Küreselleşme, Uluslararası Rekabet, Yeni Ekonomi ve Kalkınma 2. Kalkınma için Etik ve Sosyal Yaklaşım 3. Temel Kalkınma Hedefleri/Problemleri | |||||
Kaynaklar | 1.Sen Amartya (1999), Development as Freedom, Oxford, Oxford University Press. 2.Sachs Jeffrey (2006), The End of the Poverty, Penguin Books, 3.Ray Debraj(2011), Development Economics, Princeton, Princeton University Press 4 George Mavrotas and Anthony Shorrocks(2007), Advancing Development: Core Themes in Global Development, Palgrave Macmillan 5.İlgili diğer çalışmalar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dengesiz Kalkınma Modelleri Dengeli Kalkınma Modelleri |
2. Hafta | Büyüme Aşamaları Teorileri Rostow, List ve Marx |
3. Hafta | Düal Ekonomi Modelleri |
4. Hafta | Yapısalcılar Bağımlılık Okulu ve Neo-Marksizm |
5. Hafta | Kalkınma Strajileri |
6. Hafta | Globalleşme, Uluslararası Ticaret ve Kalkınma |
7. Hafta | Kalkınma ve Finans |
8. Hafta | Washington ve Post-Washington Konsensusu |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Temel Kalkınma Hedefleri/Sorunları -Global Çevresel Yönetişim -Eğitimin Uluslararasılaşması ve Kalkınma |
11. Hafta | Temel Kalkınma Hedefleri/Sorunları -Global Sağlık -Adil Gelir Dağılımı |
12. Hafta | Temel (Binyıl) Kalkınma Hedefleri/Sorunları -Yoksulluk -Çatışma ve Kalkınma |
13. Hafta | Kalkınma Etiği Sorunları -Global Yönetişimde Toplumsal Cinsiyet Politikaları |
14. Hafta | Kalkınma Etiği Sorunları -İnsani ve Sosyal Kalkınma, Vatandaşlık ve Haklar |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 57 | 57 |
Toplam İş Yükü | 29 | 143 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak. | X | ||||
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak. | X | ||||
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak. | X | ||||
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek. | X | ||||
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak. | X | ||||
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak. | X | ||||
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek. | X | ||||
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek. | X | ||||
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak. | X | ||||
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek. | X | ||||
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak. | X | ||||
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek