İMM708 - LABORATUAR UYGULAMALARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
LABORATUAR UYGULAMALARI II | İMM708 | 3. Yarıyıl | 0 | 8 | 4 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | İMM 706 ve İMM 707 kodlu dersleri almış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Deney Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sevil Oskay Halaçlı | |||||
Dersin amacı | Araştırmayı planlamak, araştırmada kullanılacak testleri uygulama becerisi kazanmak,tez çalışması için yeni metotlar kurmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. İmmünolojide yapılan rutin ve ileri araştırma testlerinin uygulanması | |||||
Kaynaklar | Experimental and Clinical Immunogenetics S Karger AG 1998 ? 2001 ISSN: 0254-9670 Online ISSN: 1421-9948 Subject: Medicine -- Internal medicine -- Specialties of internal medicine |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | PCR |
2. Hafta | Real Time PCR |
3. Hafta | DNA dizileme-sanger sekanslama |
4. Hafta | Next generation sequencing-Uygulamalar-1 |
5. Hafta | Yeni nesil dizileme-Uygulamalar-2 |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Mikrodizin çalışmaları |
8. Hafta | Eliza tabanlı yöntemler |
9. Hafta | İmmünhistokimya-İmmün floresan boyama |
10. Hafta | Western Blot |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Akım sitometri-temeller |
13. Hafta | Akım sitometri- Proliferasyon aktivasyon ve apoptoz tayini |
14. Hafta | Akım sitometri- Sinyal iletimi |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 14 | 40 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 11 | 3 | 33 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 60 | 41 | 182 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel immünoloji alanında bilgi sahibidir. Seminer verebilir, ders anlatabilir, bir başka merkezde immünoloji laboratuarı kurup çalıştırabilecek düzeyde laboratuar bilgisine sahiptir. Bağımsız araştırma planlayıp uygular, bilimsel dergilerde makale yayınlar, yurt içi ve yurtdışı bilimsel toplantılarda çalışmalarını bildirip yenilikleri takip eder ve ileriye yönelik varsayımlarda bulunur. | X | ||||
2. Yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri hakemli dergilerde yayın haline getirir, yayının ne içermesi gerektiğini ve verilerin nasıl sunulacağını bilir. | X | ||||
3. İmmünoloji alanında yeni ortaya çıkan bulguların analiz, sentez ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
4. Gen düzeyindeki çalışmalarda aday genin yapısını literatür bilgilerinden öğrenip dizi analizleriyle gösterir, çeşitli immünolojik bozukluklarda bozukluğa neden olabilecek olası genleri araştırır, immünolojik ve genetik temel yöntemleri kullanarak onları kurduğu hipoteze göre çözümler. Elindeki verileri yorumlayarak bir sonuca ulaşır ve bu sonuçları yayın haline getirir. | X | ||||
5. Çalıştığı konu ile ilgili temel bilgilere sahiptir, enstrümantal ve immünolojik verileri yorumlayarak pratik çalışmaya yönelik öngörüler ortaya koyar ve literatür bilgileri ile beraber çözüme ulaşır. Laboratuar çalışmalarında karşılaştığı problemlere çözüm üretir, metotlarda gerekli değişiklikleri yapar ve bu problemleri kendisi çözer veya çözüm için gerekli araştırmacılarla iletişim kurabilir, daha genç araştırıcılara da yol gösterir. | X | ||||
6. Bilimsel etik, insan ve hayvanlar üzerinde yapılacak deneyler için gerekli etik düzenlemeleri bilir ve yerine getirir. | X | ||||
7. Bir projeye katılmanın yanı sıra laboratuarda aktif olarak çalışır, raporları hazırlar verileri bilimsel düzeyde sunar ve bir hakemli dergide yayınlar. Projenin bütçeleme ve satın alma aşamalarında aktif çalışır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek