KPR766 - PULMONER PATOFİZYOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PULMONER PATOFİZYOLOJİ KPR766 Bahar 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Alan Gezisi
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel 
Dersin amacıFarklı solunum problemi olan hastalarda uygulanacak olan rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verme konuları kapsamlı olarak incelecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Farklı solunum problemi olan hastalarda patolojilerin özellikleri, neden olan faktörler, prognoz, değerlendirme yöntemleri, solunum hastalıklarında egzersize olan fizyolojik yanıtlar ve tedavi uygulamaları konularında bilgi kazanır.
  2. Bu bilgiler ile fizyoterapi ve rehabilitasyonda klinik karar verme konularını kavrar.
Dersin içeriğiObstrüktif ve restriktif akciğer hastalıkları, göğüs duvarı hastalıkları, akciğeri etkileyen sistemik ve travmatik hastalıklar, çoklu sistem organ yetersizliği, akut respiratuar distres sendromu, akciğer enfeksiyonları, pulmoner ilaçların etkileri ve yan etkileri, klinikte patofizyolojiyi değerlendirmede kullanılan ölçüm yöntemleri. 
Kaynaklar1. Ali J, Summer W, Levitzky M. Pulmonary Pathophysiology: A Clinical Approach. 3rd ed. United States: McGraw-Hill Medical;2009.
2. Gould BE, Dyer R. Pathophysiology for the Health Professions. 4th ed. United States: Saunders; 2011.
3. West JB. Pulmonary Pathophysiology. 8th ed. China: Lippincott Williams and Wilkins; 2012.
4. Jardins TD. Cardiopulmonary Anatomy & Physiology: Essentials of Respiratory Care. 6th ed. United States: Delmar Cengage Learning; 2012.
5. Science Citation Index, Index Medicus
6. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği ve tanımlanması
2. HaftaAkciğer fizyolojisinde temel kavramlar
3. HaftaAkciğer fizyolojisinde temel kavramlar
4. HaftaHavayolu obstrüksiyonu patofizyolojisi
5. HaftaHavayolu obstrüksiyonu patofizyolojisi
6. HaftaKronik obstrüktif akciğer hastalıkları patofizyolojisi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaKronik obstrüktif akciğer hastalıkları patofizyolojisi
9. HaftaSolunum hastalıklarında egzersize olan fizyolojik yanıtlar
10. HaftaSolunum hastalıklarında egzersize olan fizyolojik yanıtlar
11. HaftaSolunum yetmezliği patofizyolojisi
12. HaftaSolunum yetmezliği patofizyolojisi
13. HaftaPulmoner hipertansiyon patofizyolojisi
14. HaftaPulmoner hipertansiyon patofizyolojisi
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1415
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama14684
Proje000
Ödevler14342
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü5840300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar.     X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.     
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.     
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek