KPR766 - PULMONER PATOFİZYOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PULMONER PATOFİZYOLOJİ | KPR766 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Alan Gezisi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Farklı solunum problemi olan hastalarda uygulanacak olan rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verme konuları kapsamlı olarak incelecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Obstrüktif ve restriktif akciğer hastalıkları, göğüs duvarı hastalıkları, akciğeri etkileyen sistemik ve travmatik hastalıklar, çoklu sistem organ yetersizliği, akut respiratuar distres sendromu, akciğer enfeksiyonları, pulmoner ilaçların etkileri ve yan etkileri, klinikte patofizyolojiyi değerlendirmede kullanılan ölçüm yöntemleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Ali J, Summer W, Levitzky M. Pulmonary Pathophysiology: A Clinical Approach. 3rd ed. United States: McGraw-Hill Medical;2009. 2. Gould BE, Dyer R. Pathophysiology for the Health Professions. 4th ed. United States: Saunders; 2011. 3. West JB. Pulmonary Pathophysiology. 8th ed. China: Lippincott Williams and Wilkins; 2012. 4. Jardins TD. Cardiopulmonary Anatomy & Physiology: Essentials of Respiratory Care. 6th ed. United States: Delmar Cengage Learning; 2012. 5. Science Citation Index, Index Medicus 6. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Akciğer fizyolojisinde temel kavramlar |
3. Hafta | Akciğer fizyolojisinde temel kavramlar |
4. Hafta | Havayolu obstrüksiyonu patofizyolojisi |
5. Hafta | Havayolu obstrüksiyonu patofizyolojisi |
6. Hafta | Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları patofizyolojisi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları patofizyolojisi |
9. Hafta | Solunum hastalıklarında egzersize olan fizyolojik yanıtlar |
10. Hafta | Solunum hastalıklarında egzersize olan fizyolojik yanıtlar |
11. Hafta | Solunum yetmezliği patofizyolojisi |
12. Hafta | Solunum yetmezliği patofizyolojisi |
13. Hafta | Pulmoner hipertansiyon patofizyolojisi |
14. Hafta | Pulmoner hipertansiyon patofizyolojisi |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 15 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 58 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | |||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | |||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek