İMM615 - SEMİNER I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER I | İMM615 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Temel immünoloji bilgisine sahip olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | İmmünoloji ile ilgili son yayınları ve bilgileri takip etmek,değerlendirmek ve tartışmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. Çeşitli sistemlerle ilgili hastalıklarda immünolojik ve primer immün yetmezlik; II. İmmünolojik mekanizmalar; III. İmmünolojik konularla ilgili yeni yayınlanan makalelerin tartışılması. | |||||
Kaynaklar | İmmünoloji dergileri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-I |
2. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-II |
3. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-III |
4. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-IV |
5. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-V |
6. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-VI |
7. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-VII |
8. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-VIII |
9. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-IX |
10. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-X |
11. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-XI |
12. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-XII |
13. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-XIII |
14. Hafta | Güncel İmmünoloji Konusu-XIV |
15. Hafta | Finale Hazırlık |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 12 | 5 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 23 | 20 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel ve klinik immünoloji ve ilgili disiplinlere ait literatür bilgilerine ulaşır ve değerlendirir. | X | ||||
2. Yapacağı çalışma için gerekli teorik bilgiye sahiptir ve bu konuda varsayımlarda bulunur. İnceleyeceği immün sistem komponenti veya moleküler yapı ile ilgili literatür bilgilerini araştırıp gerekli metodu kurar. | X | ||||
3. Gen düzeyindeki çalışmalarda çalışılacak genin yapısını literatür bilgilerinden öğrenip dizi analizleriyle gösterir, Elindeki verileri yorumlayarak bir sonuca ulaşır ve bu sonuçları yayın haline getirir. | X | ||||
4. Temel immünoloji alanında immünolojik mekanizmaları, immün sistem bileşenlerini ve fonksiyonlarını, gelişimini derin ve sistematik şekilde bilir. Moleküler genetik ve moleküler biyoloji alanında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Kullanılan yöntemlerle elde edilen verileri güncel istatistiksel yaklaşımlar ile değerlendirebilir. Yurtiçi ve yurtdışı bilimsel toplantılarda çalışmasını sunar. Yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri danışmanının önderliğinde yayınlar. | X | ||||
6. İmmünoloji alanında yayımlanmış olan bulguların analizini yapar, laboratuar çalışmalarında karşılaştığı problemlere çözüm önerir veya çözüm için gerekli araştırmacılarla iletişim kurar, laboratuarda ortaya çıkan sorunlara çabuk ve etkili çözüm üretebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek