KPR756 - KORONER RİSK FAKTÖRLERİ EĞİTİMİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KORONER RİSK FAKTÖRLERİ EĞİTİMİ II KPR756 Bahar 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel 
Dersin amacıSağlıklı kişiler ve koroner arter hastalarında, hipertansiyon, obesite, diabetes mellitus, hiperlipidemi ve inaktivite risk faktörlerinin düzeltilmesi ve ortadan kaldırılmasına yönelik rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. I. Sağlıklı kişiler ve koroner arter hastalarında, hipertansiyon, obesite, diabetes mellitus, hiperlipidemi ve inaktivite gibi risk faktörlerinin ortadan kaldırılması ve düzeltilmesinde, egzersiz ve fiziksel aktivitenin rolü konusunda bilgi ve beceri kazanır.
  2. II. Belirlenen risklere yönelik davranış modifikasyon yaklaşımlarının uygular, sonuçlarını değerlendirir, tekrar riskini önler ve takip eder.
  3. III. Farklı risk düzeylerindeki hastalara yönelik program organizasyonu, planlama, uygulama ve sonuç ölçümlerinin değerlendirilmesi ile ilgili konuları kavrar.
Dersin içeriğiKoroner arter hastalığı için risk oluşturan sistemik hastalıklar ve klinik problemlerde risk azaltılması, inaktivitenin engellenmesi ve düzeltilmesinde egzersiz eğitiminin ve fiziksel aktivitenin rolü, yaşlı kişiler ve yüksek riskli hastalarda risk sınıflaması ve risk azaltma yaklaşımları, sonuç ölçümleri, yaşam kalitesi, davranış modifikasyonun prensipleri. 
Kaynaklar1. Perk J, Mathes P, Gohlke H, Monpere C, Hellemans I, McGee H, Sellier P, Saner H. Cardiovascular Prevention and Rehabilitation. 1st ed. London: Springer; 2007.
2. Hobbs R, Arroll B. Cardiovascular Risk Management. 1st ed. Singapore: Wiley-Blackwell; 2008.
3. Thow M. Exercise Leadership in Cardiac Rehabilitation for High Risk Groups: An Evidence-Based Approach. 1st ed. Singapore: Wiley; 2009.
4. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010.
5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği ve tanımlanması
2. HaftaKoroner arter hastalarında risk faktörleri
3. HaftaFarklı risk düzeyindeki hastalarda risk faktör program organizasyonu
4. HaftaDiabetes mellituslu hastalarda risk faktör değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
5. HaftaDiabetes mellituslu hastalarda risk faktör değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
6. HaftaHipertansiyon hastalarında risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaObesitede risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
9. HaftaHiperlipidemide risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
10. HaftaHiperlipidemide risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
11. HaftaSistemik hastalıklarda risk faktörlerinin değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
12. HaftaSistemik hastalıklarda risk faktörlerinin değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
13. HaftaGeriartrik bireylerde risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
14. HaftaGeriartrik bireylerde risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama14684
Proje000
Ödevler14228
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü7240300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar.     X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.     
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.     
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek