KPR756 - KORONER RİSK FAKTÖRLERİ EĞİTİMİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KORONER RİSK FAKTÖRLERİ EĞİTİMİ II | KPR756 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Sağlıklı kişiler ve koroner arter hastalarında, hipertansiyon, obesite, diabetes mellitus, hiperlipidemi ve inaktivite risk faktörlerinin düzeltilmesi ve ortadan kaldırılmasına yönelik rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Koroner arter hastalığı için risk oluşturan sistemik hastalıklar ve klinik problemlerde risk azaltılması, inaktivitenin engellenmesi ve düzeltilmesinde egzersiz eğitiminin ve fiziksel aktivitenin rolü, yaşlı kişiler ve yüksek riskli hastalarda risk sınıflaması ve risk azaltma yaklaşımları, sonuç ölçümleri, yaşam kalitesi, davranış modifikasyonun prensipleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Perk J, Mathes P, Gohlke H, Monpere C, Hellemans I, McGee H, Sellier P, Saner H. Cardiovascular Prevention and Rehabilitation. 1st ed. London: Springer; 2007. 2. Hobbs R, Arroll B. Cardiovascular Risk Management. 1st ed. Singapore: Wiley-Blackwell; 2008. 3. Thow M. Exercise Leadership in Cardiac Rehabilitation for High Risk Groups: An Evidence-Based Approach. 1st ed. Singapore: Wiley; 2009. 4. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010. 5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Koroner arter hastalarında risk faktörleri |
3. Hafta | Farklı risk düzeyindeki hastalarda risk faktör program organizasyonu |
4. Hafta | Diabetes mellituslu hastalarda risk faktör değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
5. Hafta | Diabetes mellituslu hastalarda risk faktör değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
6. Hafta | Hipertansiyon hastalarında risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Obesitede risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
9. Hafta | Hiperlipidemide risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
10. Hafta | Hiperlipidemide risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
11. Hafta | Sistemik hastalıklarda risk faktörlerinin değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
12. Hafta | Sistemik hastalıklarda risk faktörlerinin değerlendirmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
13. Hafta | Geriartrik bireylerde risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
14. Hafta | Geriartrik bireylerde risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve ikincil koruyucu yaklaşımlar |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 72 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | |||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek