MEB619 - MAKALE HAZIRLAMA, ARAŞTIRMA PLANLAMA ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MAKALE HAZIRLAMA, ARAŞTIRMA PLANLAMA ve YAYIN ETİĞİ | MEB619 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı lisansüstü programına kayıtlı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Gamze BORA AKOĞLU | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, yaşam bilimleri ile ilişkili bilimsel bilgiye ulaşma, bilgiyi inceleme ve etkili sunum haline getirme tekniklerini öğretmek ve bilimsel araştırmanın önemi ve araştırma / yayın etiği konularında bilgiler vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste; literatür tarama, makalele inceleme, etik kurallara uygun araştırma planlama ve raporlama, sunum ve makale hazırlama teknikleri öğretilecektir. | |||||
Kaynaklar | Konu ile ilgili güncel yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kaynak tarama, bilimsel bilgiye ulaşma teknikleri ve yaşam bilimleri ile ilişkili indekslerde taranan dergilerin tanıtılması. |
2. Hafta | Etkili makale inceleme ve okuma tekniklerinin anlatımı. |
3. Hafta | Araştıma makalelerinin inceleme ve hazırlama yöntemleri (Uygulama) |
4. Hafta | Derleme makalelerinin inceleme ve hazırlama yöntemleri (Uygulama). |
5. Hafta | Vaka raporu, editöre mektup vb. makalelerinin inceleme ve hazırlama yöntemleri (Uygulama). |
6. Hafta | Araştırma makalesi sunumu (Ödev). |
7. Hafta | Araştırma planlama teknikleri; hipotez kurulması ve bilimsel işbirliklerinin oluşturulması, vb. |
8. Hafta | Bilimsel araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması. |
9. Hafta | Araştırma ve yayınlar ile ilişkili etik kavramlar ve etik kurulların tanıtılması. |
10. Hafta | Araştırmacının sorumlulukları, aydınlatılmış onam, biyolojik materyal kullanımı, kişisel verilerin korunması vb. |
11. Hafta | Sunum tekniklerinin tanıtılması (power point, poster, dosya hazırlama vb.). |
12. Hafta | Bilimsel araştırma sunumu planlaması (amaç, tasarım, görsel malzeme seçimi, zamanı ve mekanı kullanma vb.) |
13. Hafta | Planlanan araştırma konularının, sunum tekniklerine uygun olarak sunulması (Ödev) |
14. Hafta | Öğrencilerin sınıf içerisinde örnek sunum gerçekleştirmesi (Uygulama) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 4 | 12 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 49 | 204 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hücre biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ) | |||||
2. Moleküler biyoloji ve moleküler genetik alanlarındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ) | |||||
3. Kalıtım biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ) | |||||
4. Yaşam bilimleri alanındaki temel teknikleri etkin olarak kullanır. (BECERİ) | |||||
5. Deney tasarlayarak yapar ve sonuçları yorumlar (BECERİ) | |||||
6. Biyoinformatik alanında temel düzeyde bilgiye sahip olur ve veri tabanlarını kullanır. (BECERİ) | |||||
7. Öğrendiği bilgi ve becerileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.(BECERİ) | X | ||||
8. Kazandığı teorik ve pratik bilgileri analiz eder ve karşılaştığı sorunlara çözüm önerileri getirir. (YETKİNLİK) | |||||
9. Yaşambilimleri alanında ulusal/ uluslararası akademik yayınları ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve etkili olarak kullanır. (YETKİNLİK) | X | ||||
10. Laboratuvarda çalışma ilkelerini bilir ve biyogüvenlik kurallarını uygular (YETKİNLİK) | |||||
11. Bağımsız ve/veya grup içinde çalışmalar yürütür ve sorumluluk alır. (YETKİNLİK) | |||||
12. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.(YETKİNLİK) | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek