MDN705 - KÖPÜKLÜ YÜZDÜRMENİN MATEMATİKSEL ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÖPÜKLÜ YÜZDÜRMENİN MATEMATİKSEL ANALİZİ MDN705 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Özcan Y. Gülsoy 
Dersin amacıFlotasyon sistemleri ve kullanılan hesaplama yöntemlerinin, Model yapıları ve akış hesaplamalarının öğrenilmesi. Ekipman seçimi ve boyutlandırma. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Flotasyon süreci hakkındaki bilgiler yenilenir,
  2. Flotasyonda kullanılan ekipmalar öğrenilir,
  3. Flotasyonda kullanılan modeller öğrenilir,
  4. Flotasyon devre tasarımı öğrenilir.
Dersin içeriğiFlotasyon ekipmanları,
Flotasyon Modelleri,
Akım Şemaları,
Örnek Hesaplamalar.
 
KaynaklarS.M. Bulatovic, Handbook of Flotation Reagents, Chemistry, theory and practice. Volume I., Elsevier, 2007.
S.M. Bulatovic, Handbook of Flotation Reagents, Chemistry, theory and practice. Volume II., Elsevier, 2010.
A.L. Mular, D.N. Halbe, D.J. Barratt (Eds.), Mineral Processing Plant Design, Practice, and Control, SME, 2002.
Kelly, E.G. and Sprottiswood, D.J., Introduction to Mineral Processing, John Wiley and Sons, 1982...
Fuerstenau, D.W. (Ed.), Froth Flotation 50th Anniversary Volume, AIME, 1962.
Gaudin, A.M., Flotation, 1957.
Wills, B.A., Mineral Processing Technology, Pergamon Press.
R.D. Crozier, 1992, Flotation: Theory, Reagents and Ore Testing, Pergamon Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel cevher flotasyon tanımları ve mevcut bilgilerin tekrarı
2. HaftaFlotasyonda kullanılan kimyasallar ve ekipmanlar
3. HaftaFlotasyonda kullanılan kimyasallar ve ekipmanlar
4. HaftaFlotasyonda kullanılan model yapıları
5. HaftaFlotasyon kinetiği ve model parametreleri ölçüm teknikleri
6. HaftaSu ile taşınım modelleri
7. HaftaHücre hacmi hesaplama ve boyutlandırma
8. HaftaSürekli sistemlerde kullanılan modeller
9. HaftaAkış hesapları ve madde denlikleri
10. HaftaDevre tasarım mantığı
11. HaftaAkım Şemaları geliştirme mantığı
12. HaftaMevcut akım şemaları üzerinde analiz
13. HaftaMevcut akım şemaları üzerinde analiz
14. HaftaMevcut akım şemaları üzerinde analiz
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1213156
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13535
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü29121303

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir.    X
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular.  X  
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir.   X 
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir.   X 
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar.   X 
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir.   X 
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.  X  
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir.  X  
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek