MDN705 - KÖPÜKLÜ YÜZDÜRMENİN MATEMATİKSEL ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÖPÜKLÜ YÜZDÜRMENİN MATEMATİKSEL ANALİZİ | MDN705 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Özcan Y. Gülsoy | |||||
Dersin amacı | Flotasyon sistemleri ve kullanılan hesaplama yöntemlerinin, Model yapıları ve akış hesaplamalarının öğrenilmesi. Ekipman seçimi ve boyutlandırma. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Flotasyon ekipmanları, Flotasyon Modelleri, Akım Şemaları, Örnek Hesaplamalar. | |||||
Kaynaklar | S.M. Bulatovic, Handbook of Flotation Reagents, Chemistry, theory and practice. Volume I., Elsevier, 2007. S.M. Bulatovic, Handbook of Flotation Reagents, Chemistry, theory and practice. Volume II., Elsevier, 2010. A.L. Mular, D.N. Halbe, D.J. Barratt (Eds.), Mineral Processing Plant Design, Practice, and Control, SME, 2002. Kelly, E.G. and Sprottiswood, D.J., Introduction to Mineral Processing, John Wiley and Sons, 1982... Fuerstenau, D.W. (Ed.), Froth Flotation 50th Anniversary Volume, AIME, 1962. Gaudin, A.M., Flotation, 1957. Wills, B.A., Mineral Processing Technology, Pergamon Press. R.D. Crozier, 1992, Flotation: Theory, Reagents and Ore Testing, Pergamon Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel cevher flotasyon tanımları ve mevcut bilgilerin tekrarı |
2. Hafta | Flotasyonda kullanılan kimyasallar ve ekipmanlar |
3. Hafta | Flotasyonda kullanılan kimyasallar ve ekipmanlar |
4. Hafta | Flotasyonda kullanılan model yapıları |
5. Hafta | Flotasyon kinetiği ve model parametreleri ölçüm teknikleri |
6. Hafta | Su ile taşınım modelleri |
7. Hafta | Hücre hacmi hesaplama ve boyutlandırma |
8. Hafta | Sürekli sistemlerde kullanılan modeller |
9. Hafta | Akış hesapları ve madde denlikleri |
10. Hafta | Devre tasarım mantığı |
11. Hafta | Akım Şemaları geliştirme mantığı |
12. Hafta | Mevcut akım şemaları üzerinde analiz |
13. Hafta | Mevcut akım şemaları üzerinde analiz |
14. Hafta | Mevcut akım şemaları üzerinde analiz |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 13 | 156 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 29 | 121 | 303 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir. | X | ||||
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular. | X | ||||
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir. | X | ||||
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir. | X | ||||
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar. | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir. | X | ||||
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek