FME611 - FEN EĞİT. DERS PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN EĞİT. DERS PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI FME611 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıFen eğitimi programlarının değerlendirilmesi ve yürürlükte olan programı uygulamaya ve geliştirmeye yönelik ders planlarının hazırlanması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Fen dersi programının hazırlanmasındaki temel öğeleri tanır.
  2. Farklı program geliştirme yaklaşımlarını açıklar ve karşılaştırır
  3. Fen öğretim programlarının değerlendirir.
  4. Yürürlükte olan fen dersi programını uygulamaya yönelik ders planları hazırlar.
  5. Yürürlükteki fen dersi programını geliştirmek için önerilerde bulunur.
Dersin içeriğiOrtaöğretimde fen derslerinin içeriği
Müfredatın analizi, didaktik analiz
Amaç ve konu seçiminin nedenlerinin ortaya konması
Fen ders konularının yapı ve içeriklerinin saptanması
Fen ders planlarının geliştirilmesi
 
KaynaklarErden, M., (1998). Eğitimde Program Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara.
Fen ve Matematik Eğitimi Konularındaki Makaleler.
Fen ve Matematik Eğitimi Konularındaki Kitaplar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProgram geliştirmeye giriş
2. HaftaEğitim sistemlerinin tarihi geçmişi
3. HaftaProgram geliştirme kuramı ve kuramsal temelleri
4. HaftaProgram geliştirmenin yönetimi ve uygulanması
5. HaftaProgram geliştirme yaklaşımları
6. HaftaProgram geliştirmede yeni yönelimler
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaFen öğretim programı geliştirme araştırmaları
9. HaftaÇeşitli fen öğretim programlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
10. HaftaYürürlükteki fen öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi
11. HaftaYürürlükteki fen öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi
12. HaftaDers planları geliştirme
13. HaftaDers planlarının sunulması ve değerlendirilmesi
14. HaftaDers planlarının sunulması ve değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)8540
Sunum / Seminer Hazırlama12828
Proje000
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü28126240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.      
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.     X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.     
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.  X  
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.   X 
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.    X
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.    X
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.   X 
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek