FME621 - MAT. EĞİTİMİNDE KARŞ. ÖĞRENME ZOR. ve KAV. YAN.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAT. EĞİTİMİNDE KARŞ. ÖĞRENME ZOR. ve KAV. YAN. FME621 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıKavram, kavramsal sistemler, kavram haritaları, öğrenme zorlukları ve kavram yanılgıları, bu konularda ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde yapılan araştırmalar ile bunların karşılaştırılması ve bu konularda öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kavram ve öğrenme zorluklarının yerini ve önemini kavrar,
  2. Kavramsal sistemler, kavram haritaları ile ilgili temel kavramları bilir,
  3. Kavram Haritalarının özelliklerini bilir,
  4. Kavram yanılgılarının özelliklerini bilir,
  5. Kavram yanılgıları ve Kavram haritalarının arasındaki ilişkiyi açıklar,
  6. Öğrenme zorlukları özelliklerini bilir,
  7. Matematik öğretiminde sıkça karşılaşılan öğrenme zorlukları özelliklerini ve karşılaşılan durumları açıklar,
  8. Bu konularda ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde yapılan araştırmalar ile bunların karşılaştırılması yapar.
Dersin içeriğiKavram, kavramsal sistemler, kavram haritaları, öğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarını belirleme metotları,
Matematik öğretiminde sıkça karşılaşılan öğrenme zorlukları öğrenme sürecinde kavramların zamanla değişmesi ve kavram yanılgıları, bu konularda ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde yapılan araştırmalar ile bunların karşılaştırılması ve bu konularda öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
 
KaynaklarMatematik Eğitimi Konularındaki Makaleler.
Matematik Eğitimi Konularındaki Kitaplar.
Matematik Eğitimi Konularındaki yapılan Tez Çalışmaları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğrenme zorlukları
2. HaftaÖğrenme zorluklarını belirleme metotlar
3. HaftaKavram, kavramsal sistemler
4. HaftaKavram, kavramsal sistemlerin Özellikleri
5. HaftaKavram, kavramsal sistemler ile ilgili yapılan çalışmalar
6. HaftaÖğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarını belirleme metotlar
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaKavram haritaları
9. HaftaKavram yanılgıları
10. HaftaKavram yanılgılarını belirleme metotları
11. HaftaKavram yanılgılarının özellikleri
12. HaftaÜlkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarının incelenmesi.
13. HaftaÜlkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarının incelenmesi.
14. HaftaAra Sınav
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)81080
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü25101210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.   X 
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.    X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.    X
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.    X
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.   X 
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek