BBS651 - YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | BBS651 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ayça Tarhan | |||||
Dersin amacı | Yazılım mühendisliğinin birer parçası olan yönetim, kalite güvence ve destek konularında temel kavram ve süreçlerin öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yazılım mühendisliğinin temel kavramları. Bilgisayar sistemlerinin türleri ve bir parçası olarak yazılım. Yazılım mühendisliğinden sistem mühendisliğine uzanan ilişki. Yazılım mühendisliğinin kapsamı: Yazılım geliştirme (çözümleme, tasarım, kodlama ve sınama), yazılım mühendisliği yönetimi, yazılım yapılandırma yönetimi, yazılım mühendisliği süreçleri, araçları, yöntemleri ve kalite güvencesi. Yazılım ölçütleri ve maliyet kestirimi. Yazılım kalite maliyeti. Yazılım geliştirme süreç modelleri ve süreç referans modelleri. | |||||
Kaynaklar | ? Sommerville I., Software Engineering, 9th ed., Addison-Wesley Professional, 2011. ? Pilone D. ve Pitman N., UML 2.0 in a Nutshell, 2nd ed., O'Reilly Media, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilgisayar Sistemleri ve Yazılım |
2. Hafta | Yazılım Geliştirme Modelleri |
3. Hafta | Yazılım Geliştirme Modelleri |
4. Hafta | Gereksinim Mühendisliği |
5. Hafta | Tasarım ve Gerçekleştirme |
6. Hafta | Arasınav |
7. Hafta | Yazılım Kalite Güvence |
8. Hafta | Yazılım Kalite Maliyeti |
9. Hafta | Yazılım Test |
10. Hafta | Yazılım Konfigürasyon Yönetimi |
11. Hafta | Arasınav |
12. Hafta | Yazılım Metrikleri |
13. Hafta | Yazılım Proje Yönetimi |
14. Hafta | Süreç Referans Modelleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 16 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 36 | 46 | 172 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilişim Sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar. | X | ||||
3. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. Bilişim alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. Bilişim uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. | X | ||||
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. Bilişimin geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır. | X | ||||
11. Bilişimin farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. | X | ||||
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek