NFR604 - JUVENİL İDİOPATİK ARTRİT PATOGENEZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
JUVENİL İDİOPATİK ARTRİT PATOGENEZİ | NFR604 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Seza Özen, Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Deniz BATU AKAL | |||||
Dersin amacı | Juvenil idiyopatik artrit (JIA) patogenezi, multifaktöryel/poligenik hastalık olan JIA'nın yeni sınıflandırma sistemleri ve patojenik özelliklerinin tartışılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | JIA?nın tüm alt grupları | |||||
Kaynaklar | Primer to the Immune Response, Tak Mak Mary, Saunders Bradley Jett Textbook of pediatric rheumatology, James T. Cassidy, Ross E. Petty, Ronald M. Laxer, Carol B. Lindsley |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | JİA tanımı |
2. Hafta | Epidemiyolojik özellikler |
3. Hafta | Patogenezde innate immün sistemin yeri-I |
4. Hafta | Patogenezde innate immün sistemin yeri -II |
5. Hafta | Patogenezde T Hücrelerin yeri-I |
6. Hafta | Patogenezde T Hücrelerin yeri -II |
7. Hafta | Patogenezde checkpoint proteinlerin yeri -I |
8. Hafta | Patogenezde checkpoint proteinlerin yeri-II |
9. Hafta | Seminer-I |
10. Hafta | Patogenezde sitokinlerin yeri -I |
11. Hafta | Patogenezde sitokinlerin yeri -II |
12. Hafta | Eklemde hasar patogenezi |
13. Hafta | Patogenezden tedaviye-I |
14. Hafta | Patogenezden tedaviye-II |
15. Hafta | Seminer-II |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 7 | 7 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 32 | 33 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çocukluk döneminde Ailevi Akdeniz Ateşi başta olmak üzere otoinflamatuar hastalıklar, vaskülitler, Sistemik lupus eritematozus ve diğer otoimmün hastalıklar konusunda sistematik bir bilgi düzeyine sahip ve güncel araştırma konuları konusunda yetkin olmaları beklenir | X | ||||
2. Romatoloji ile ilgili uygulamalar ve çalışmalarda etik sorunlar konusunda bilgili, daima hastanın yararını gözeten, bilim etiği ve insan hakları konusunda sağlam temeli gelişmiş | X | ||||
3. Söz konusu hastalıklarda tanıya götüren muayene bulguları, ve laboratuar bulgularını yorumlama konusunda uzman düzeyinde deneyimli | X | ||||
4. Makale saatlerinde değerlendirilmek üzere bilgiyi eleştirel şekilde analiz edebildiğini saptadığımız | X | ||||
5. Seminerlerde değerlendirmek üzere araştırdığı konuyu başkalarına uygun şekilde aktarma becerisi olan, | X | ||||
6. İlgili konularda hastaya ait verileri sentez ederek doğru sınıflama,tanımlama ve izleme becerisine sahip | X | ||||
7. Otoinflamatuar hastalıklar konusundaki çalışma bulgularını hasta bulguları ile sentez ederek bir sonuca varabilen | X | ||||
8. Okuduğu araştırmaları ve sunulan bilgilere derslerde eleştirel soru getirebilen | X | ||||
9. Planlanan çalışmalara yeni açılımlar getirebilecek | X | ||||
10. Klinikte diğer ünitelerle gerekli bağlantıları sağlayabilen, uygulanacak projelerde üzerine düşen görevi yapabilen ve yürütülecek olan çok merkezli çalışmada koordinasyona katkıda bulanacak | X | ||||
11. Araştırması için internetle ve kütüphanede her bilgiye ulaşabilecek becerisi olan | X | ||||
12. Yapılan çalışmaların hipotezini anlayabilen ve eğitim programı boyunca bize yeni çalışma önerisi(leri) sunabilecek | X | ||||
13. Bölüm içinde, ulusal ve uluslar arası toplantıların her birinde vaka ve çalışma sonuçlarını sundurarak profesyonel sunumu öğreteceğimiz, | X | ||||
14. Hasta veya çalışma ile ilgili sorun gördüğünde ?iyi hekimlik uygulamaları? esaslarına göre hareket eden | X | ||||
15. Birlikte izlediğimiz hastaların var olan bulgularına ve özel koşullarına uygun yaklaşımı yapabilen, tedaviyi yardımsız planlayabilme yetileri geliştirilir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek