YET700 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK YET700 4. Yarıyıl 0 4 2 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriSoru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri 
Dersin amacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması . 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersten başarılı olan öğrenci: ? Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanabilmelidir.
Dersin içeriği Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma 
Kaynaklarİlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
2. HaftaDoktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
3. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
4. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
5. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
6. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
7. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
8. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
9. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
10. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
11. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
12. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
13. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
14. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
15. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
16. HaftaYeterlilik Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi1900900
Toplam İş Yükü1900900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Modern Türkiye ve Cumhuriyet Tarihi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yaratıcı düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.    X
2. Cumhuriyet Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyebilme ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Modern Türkiye ve Cumhuriyet tarihinin temel kaynaklarını, bunların dillerini ve özelliklerini uzmanlık düzeyinde bilir, kullanır ve bu kaynaklardaki verileri bilimsel ve teknik yöntemlerle analiz edip değerlendirir, bu amaçla yeni model, yöntem ve uygulamalar geliştirir.    X
4. Tarihî olayları kısa, orta ve uzun vadeli süreçler hâlinde değerlendirir ve geleceğe dair tutarlı çıkarımlarda bulunur.    X
5. Dünya ve Avrupa?daki tarihçilik, tarih ekolleri, Türk tarihçiliğinin dünya tarihçiliğindeki yeri ile modern tarihyazımı hakkında bilgi vererek, genel ve millî tarih ekollerinin ürettiği tarihsel bilginin yöntem ve içeriğine uzmanlık düzeyinde yaklaşır ve değerlendirir.     X
6. Modern Türkiye ve Cumhuriyet tarihi alanının karmaşık tarihsel sorunlarını araştırmak üzere proje tasarımı ve uygulamasını gerçekleştirir, bu amaçla disiplinler arası ekip oluşturup yönetir.    X
7. Genel olarak beşerî bilimler özel olarak tarih alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, gerektiğinde yeni norm ve kurallar geliştirir, farklı seviyelerde ve türlerdeki platformlarda yayar.    X
8. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar.    X
9. Modern Türkiye ve Cumhuriyet Tarihi bağlamında öğrenilmiş ve edinilmiş bilgi ve tecrübe ışığında, maddî ve manevî kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesine katkı sağlar.    X
10. Toplumsal hafızanın ve tarih bilincinin oluşturulmasında etkin rol alır ve buna yönelik çalışmalarda ilgili kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur. Bu bağlamda, bugünün anlaşılması ve geleceğe dönük politikalar oluşturulup kararlar alınmasında etkili olur.    X
11. Modern Türk tarihinin çeşitli meselelerine, tarih disiplininin yanı sıra disiplinler arası yöntemlerle yaklaşma becerisine sahip olur.    X
12. Edindiği bilgi birikimi ile dünyada gelişen ve değişen yeni durumları ve güncel meseleleri yorumlar ve alternatif düşünce üretir.    X
13. Osmanlı?dan Cumhuriyet?e gerçekleşen reform ve inkılaplara ve bu çerçevede ortaya çıkan demokratik gelişmeler ile Türk tarihinin çeşitli meselelerine tarih disiplininin yanı sıra disiplinler arası yöntemlerle yaklaşma becerisine sahip olur, eleştirel yaklaşır.    X
14. Küresel, bölgesel, ulusal ve yerel ölçekte ortaya konulan siyasetler ve stratejiler, siyasi, toplumsal, göç ve nüfus hareketlerinin sebep ve sonuçlarını, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek, Türkiye?nin yakın ve uzak devletlerle ilişkilerini tarihsel perspektiften uzmanlık düzeyinde açıklar, betimler ve çözümlerİ; yine kendi mesleki kariyeri içinde tarihsel bilgi derinliği kazandığı ölçüde etkileşir ve etkileyebilir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek