RES780 - YAPIT ÇÖZÜMLEME II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAPIT ÇÖZÜMLEME II RES780 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Cebrail Ötgün 
Dersin amacıDersin amacı sanatın temel kavramlarını, sanat tarihinin dönem özelliklerini ileri düzeyde açıklamak ve başyapıtların karşılaştırmalı plastik ve görsel çözümlemelerini yapmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu derste yarışan öğrenciler; . Sanatın temel kavramlarını kavrar. Sanat tarihindeki dönemlerin üslup özelliklerini tanır. Usta sanat eserlerinin karşılaştırmalı plastik ve görsel analizini yapma becerisi kazanır.
Dersin içeriği. Sanatın temel kavramları.
. Sanat tarihindeki dönemlerin üslup özellikleri.
. Başyapıtların karşılaştırmalı plastik ve görsel çözümlemeleri. 
KaynaklarLionello Venturi, Giotto?dan Chagall?a Bir Resme Nasıl Bakılır
Gombrich, Sanatın Öyküsü
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi
Julian Bell, Sanatın Yeni Tarihi
John Gage, Color and Culture
Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü
Leyla Varlık Şentürk, Analitik Resim Çözümlemeleri
Adnan Turani, Resimde Geometri
Stephen Farthing, Art - The Whol Story
S. Eyüboğlu - M. Ş. İpşiroğlu, Avrupa Resminde Gerçek Duygusu
Andre Lhote, Resimde Değişmeyen Plastik Değerler
H. Wöllflin, Sanatın Temel Kavramları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBarok Dönem, Caravaggio ve Rembrandt'tan örnekler
2. HaftaRubens ve Velasquez'den Örnekler
3. HaftaRomantizm, Goya'dan bir örnek
4. HaftaDelacroix ve Turner'dan örnekler
5. HaftaAra Sınav
6. HaftaRealist-Natüralist arayışlar. Millet'den bir örnek
7. HaftaCourbet'den bir örnek
8. Hafta
Constable ve Corot'tan Örnekler
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaRaphael öncesi - Gabriel Rosetti'den bir örnek
11. HaftaNeoklasizm - Ingres'ten bir örnek
12. HaftaModern sanatın öncüleri - Monet, Picasso ve Degas'tan örnekler
13. HaftaRenoir ve Van Gogh'tan örnekler
14. Hafta
Gauguin ve Cezanne'dan örnekler
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama10550
Proje000
Ödevler10660
Ara sınavlara hazırlanma süresi14342
Genel sınava hazırlanma süresi14456
Toplam İş Yükü7226300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde yenilikçi araştırma yöntemlerini bilir ve geliştirir.     X
2. Sanat teorisi ve sanat pratiğini sanatla ilgili tüm kavram ve kuramları tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilir ve kavrar.     X
3. Yenilikçi araştırma yöntemleriyle alanıyla ilgili bilgi ve yaratıcı uygulamaların gelişimine katkıda bulunur.     X
4. Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir.   X  
5. Alanındaki tüm bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata katkı sağlar.    X 
6. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıt üretir. X    
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda görüşlerini alanın uzmanlarına etkin bir biçimde aktarır, tartışmaları başlatıp yönetir ve fikir ve yöntemler geliştirir.    X 
8. Sanat ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir.    X 
9. Alanı ile ilgili konularda akademik öğretme değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin bir şekilde kullanır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek