RES780 - YAPIT ÇÖZÜMLEME II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAPIT ÇÖZÜMLEME II | RES780 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Cebrail Ötgün | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı sanatın temel kavramlarını, sanat tarihinin dönem özelliklerini ileri düzeyde açıklamak ve başyapıtların karşılaştırmalı plastik ve görsel çözümlemelerini yapmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | . Sanatın temel kavramları. . Sanat tarihindeki dönemlerin üslup özellikleri. . Başyapıtların karşılaştırmalı plastik ve görsel çözümlemeleri. | |||||
Kaynaklar | Lionello Venturi, Giotto?dan Chagall?a Bir Resme Nasıl Bakılır Gombrich, Sanatın Öyküsü Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi Julian Bell, Sanatın Yeni Tarihi John Gage, Color and Culture Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü Leyla Varlık Şentürk, Analitik Resim Çözümlemeleri Adnan Turani, Resimde Geometri Stephen Farthing, Art - The Whol Story S. Eyüboğlu - M. Ş. İpşiroğlu, Avrupa Resminde Gerçek Duygusu Andre Lhote, Resimde Değişmeyen Plastik Değerler H. Wöllflin, Sanatın Temel Kavramları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Barok Dönem, Caravaggio ve Rembrandt'tan örnekler |
2. Hafta | Rubens ve Velasquez'den Örnekler |
3. Hafta | Romantizm, Goya'dan bir örnek |
4. Hafta | Delacroix ve Turner'dan örnekler |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Realist-Natüralist arayışlar. Millet'den bir örnek |
7. Hafta | Courbet'den bir örnek |
8. Hafta | Constable ve Corot'tan Örnekler |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Raphael öncesi - Gabriel Rosetti'den bir örnek |
11. Hafta | Neoklasizm - Ingres'ten bir örnek |
12. Hafta | Modern sanatın öncüleri - Monet, Picasso ve Degas'tan örnekler |
13. Hafta | Renoir ve Van Gogh'tan örnekler |
14. Hafta | Gauguin ve Cezanne'dan örnekler |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 6 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 14 | 3 | 42 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 72 | 26 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde yenilikçi araştırma yöntemlerini bilir ve geliştirir. | X | ||||
2. Sanat teorisi ve sanat pratiğini sanatla ilgili tüm kavram ve kuramları tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilir ve kavrar. | X | ||||
3. Yenilikçi araştırma yöntemleriyle alanıyla ilgili bilgi ve yaratıcı uygulamaların gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Alanındaki tüm bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata katkı sağlar. | X | ||||
6. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıt üretir. | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda görüşlerini alanın uzmanlarına etkin bir biçimde aktarır, tartışmaları başlatıp yönetir ve fikir ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
8. Sanat ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili konularda akademik öğretme değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek