ERG667 - REHABİLİTASYONDA YAŞAM KALİTESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
REHABİLİTASYONDA YAŞAM KALİTESİ ERG667 1. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Gonca Bumin, Prof.Dr. Mine Uyanık, Prof.Dr. Esra Akı, Prof.Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr.Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Karayazgan Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıDeğişik yaş ve özürdeki bireylere yönelik rehabilitasyonda kullanılan yaşam kalite anketlerinin araştırılması, ulaşılması, yorumlanarak uygun istatistiksel yöntem ile analiz edilerek yaşam kalitesini artıracak stratejileri belirlemelerini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yaşam kalitesini tanımlar
  2. Yaşam kalitesi anketlerinin klinik ve araştırmada kullanımlarını sınıflar
  3. Literatürü kullanarak ölçeklere ulaşır
  4. Rehabilitasyonda kullanılan yaşam kalite ölçeklerini seçer ve uygular
  5. Kullanılan ölçekleri analiz eder
  6. Yaşam kalitesini geliştirecek stratejileri sentezler
Dersin içeriğiYaşam kalitesi tanımı
Yaşam kalitesi ölçümlerinin kullanımı
Rehabilitasyonda kullanılan yaşam kalite ölçekleri
Literatür kullanımı
Ölçeklere ulaşma, ölçeklerin kullanımı, yorumlanması ve analiz edilmesi
Yaşam kalitesini geliştirecek stratejiler 
Kaynaklar1. Renwick, R., Brown, I., Nagler, M. Quality of Life in Health Promotion and Rehabilitation: Conceptual Approaches, Issues, and Applications.Sage Publications, London,1996.
2. Romney,D.M.Improving the quality of life:recommendations people with and without disabilities.Kluwer, Netherlands, 1994.
3. Carr, A., Higginson, I., Robinson,P. Quality of Life. BMJ, London, 200 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYaşam kalitesinin tanımı
2. HaftaYaşam kalitesi ölçekleri
3. HaftaSağlıkla ilgili yaşam kalitesi
4. HaftaSağlıkla ilgili yaşam kalitesi
5. HaftaYaşam memnuniyeti kavramı
6. HaftaSağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme yöntemleri
7. HaftaSağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme yöntemleri
8. HaftaSağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme uygulaması
9. HaftaSağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme uygulaması
10. HaftaUygulama sonuçlarının analizi
11. HaftaUygulama sonuçlarının analizi
12. HaftaUygulama sonuçlarının yorumlanması
13. HaftaUygulama sonuçlarının yorumlanması
14. HaftaSağlıkla ilgili yaşam kalitesinin yükseltilmesi
15. HaftaÖdev Sunumları
16. HaftaÖdev Sunumları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1450
Sunum1420
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 4 60
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama15230
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama5315
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5328210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.    X
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.     
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.  X  
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.    X
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.    X
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.    X
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.  X  
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.    X
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek