ERG667 - REHABİLİTASYONDA YAŞAM KALİTESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
REHABİLİTASYONDA YAŞAM KALİTESİ | ERG667 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Gonca Bumin, Prof.Dr. Mine Uyanık, Prof.Dr. Esra Akı, Prof.Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr.Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Karayazgan Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Değişik yaş ve özürdeki bireylere yönelik rehabilitasyonda kullanılan yaşam kalite anketlerinin araştırılması, ulaşılması, yorumlanarak uygun istatistiksel yöntem ile analiz edilerek yaşam kalitesini artıracak stratejileri belirlemelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yaşam kalitesi tanımı Yaşam kalitesi ölçümlerinin kullanımı Rehabilitasyonda kullanılan yaşam kalite ölçekleri Literatür kullanımı Ölçeklere ulaşma, ölçeklerin kullanımı, yorumlanması ve analiz edilmesi Yaşam kalitesini geliştirecek stratejiler | |||||
Kaynaklar | 1. Renwick, R., Brown, I., Nagler, M. Quality of Life in Health Promotion and Rehabilitation: Conceptual Approaches, Issues, and Applications.Sage Publications, London,1996. 2. Romney,D.M.Improving the quality of life:recommendations people with and without disabilities.Kluwer, Netherlands, 1994. 3. Carr, A., Higginson, I., Robinson,P. Quality of Life. BMJ, London, 200 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yaşam kalitesinin tanımı |
2. Hafta | Yaşam kalitesi ölçekleri |
3. Hafta | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi |
4. Hafta | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi |
5. Hafta | Yaşam memnuniyeti kavramı |
6. Hafta | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme yöntemleri |
7. Hafta | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme yöntemleri |
8. Hafta | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme uygulaması |
9. Hafta | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi değerlendirme uygulaması |
10. Hafta | Uygulama sonuçlarının analizi |
11. Hafta | Uygulama sonuçlarının analizi |
12. Hafta | Uygulama sonuçlarının yorumlanması |
13. Hafta | Uygulama sonuçlarının yorumlanması |
14. Hafta | Sağlıkla ilgili yaşam kalitesinin yükseltilmesi |
15. Hafta | Ödev Sunumları |
16. Hafta | Ödev Sunumları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 50 |
Sunum | 14 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 4 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 53 | 28 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | |||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | X | ||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | X | ||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | X | ||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek