ERG660 - TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI | ERG660 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Nöropsikolojik bozukluklarda ergoterapi değerlendirme ve müdahale stratejilerini incelemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Toplum temelli ruh sağlığı ile ilgili temel bilgiye ulaşma Toplum temelli ruh sağlığı alanındaki model ve stratejiler. | |||||
Kaynaklar | Scaffa M. Occupational Therapy in Community-Based Settings, Davis Company, Philadelphia, 2001. Crouch R, Alers V. Occupational Therapy in Psychiatry and Mental Health. Whurr Publisher,, London, 2005. Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. Pendleton HM, Krohn-Schultz W. Pedretti?s Occupational Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 2006. Crepeau EB, Cohn ES, Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincot Williams & Wilkins, 2003. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation and Well-being, SLACK Incorporated, 2005. Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions Function and Occupations, SLACK Incorporated, 2008. Süreli yayınlar: American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ruh sağlığı ve iyilik hali |
2. Hafta | Toplum ruh sağlığı ve katılım ile ilgili ulusal politikalar |
3. Hafta | Toplum temelli yaklaşımlarda biyopsikososyal bakış |
4. Hafta | Literatür çalışması |
5. Hafta | Toplum temelli ruh sağlığı stratejilerinde ilgili paydaşlar ve paydaşlar arası etkin iletişim |
6. Hafta | İletişim ve sosyal etkileşim alanındaki modeller |
7. Hafta | Literatür çalışması |
8. Hafta | Toplumsal katılımda ruh sağlığı ve sosyal çevre (stigma, toplumsal tavırlar) |
9. Hafta | Motivasyon ve emosyon teorileri - Maslow |
10. Hafta | Motivasyon ve emosyon teorileri - MOHO |
11. Hafta | Motivasyon ve emosyon teorileri -Transteoretik model |
12. Hafta | Literatür çalışması |
13. Hafta | Toplum ruh sağlığını korumaya yönelik modeller ve yaklaşımlar |
14. Hafta | Örnek stratejilerin incelenmesi |
15. Hafta | Örnek stratejilerin incelenmesi |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 55 | 44 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | X | ||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | X | ||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | |||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | |||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek