ERG660 - TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI ERG660 2. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rol Oynama/Dramatize Etme
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıNöropsikolojik bozukluklarda ergoterapi değerlendirme ve müdahale stratejilerini incelemek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Toplum temelli ruh sağlığı ile ilgili kavram ve modelleri kavrar
  2. Disiplinlerarası işbirliğini sentezler
  3. Ulusal toplum temelli ruh sağlığı politikalarını kavrar
  4. Güncel bilgiye ulaşarak kazanımlarını sentezler
Dersin içeriğiToplum temelli ruh sağlığı ile ilgili temel bilgiye ulaşma
Toplum temelli ruh sağlığı alanındaki model ve stratejiler. 
KaynaklarScaffa M. Occupational Therapy in Community-Based Settings, Davis Company, Philadelphia, 2001.
Crouch R, Alers V. Occupational Therapy in Psychiatry and Mental Health. Whurr Publisher,, London, 2005.
Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011.
Pendleton HM, Krohn-Schultz W. Pedretti?s Occupational Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 2006.
Crepeau EB, Cohn ES, Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincot Williams & Wilkins, 2003.
Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation and Well-being, SLACK Incorporated, 2005.
Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions Function and Occupations, SLACK Incorporated, 2008.
Süreli yayınlar: American Journal of Occupational Therapy (AJOT), Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, Australian Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaRuh sağlığı ve iyilik hali
2. HaftaToplum ruh sağlığı ve katılım ile ilgili ulusal politikalar
3. HaftaToplum temelli yaklaşımlarda biyopsikososyal bakış
4. HaftaLiteratür çalışması
5. HaftaToplum temelli ruh sağlığı stratejilerinde ilgili paydaşlar ve paydaşlar arası etkin iletişim
6. Haftaİletişim ve sosyal etkileşim alanındaki modeller
7. HaftaLiteratür çalışması
8. HaftaToplumsal katılımda ruh sağlığı ve sosyal çevre (stigma, toplumsal tavırlar)
9. HaftaMotivasyon ve emosyon teorileri - Maslow
10. HaftaMotivasyon ve emosyon teorileri - MOHO
11. HaftaMotivasyon ve emosyon teorileri -Transteoretik model
12. HaftaLiteratür çalışması
13. HaftaToplum ruh sağlığını korumaya yönelik modeller ve yaklaşımlar
14. HaftaÖrnek stratejilerin incelenmesi
15. HaftaÖrnek stratejilerin incelenmesi
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler520
Sunum520
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama15230
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması188
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13452
Sunum / Seminer Hazırlama5630
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü5544210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.    X
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. X   
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.X    
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.     
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.    X
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. X   
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.     
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.    X
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek