ERG654 - PROBLEME DAYALI ERGOTERAPİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PROBLEME DAYALI ERGOTERAPİ ERG654 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıBireyin aktivite performansını etkileyen durumları çözümlemek için vaka senaryoları üzerinde eleştirel düşünme, strateji geliştirme, analiz ve sentez etme becerisi kazandırmak  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Karşılaşılan klinik problemleri analiz eder
  2. Eleştirel bakış açısıyla problemlere olası çözüm önerileri geliştirmeyi öğrenir
  3. Kişilerarası ilişkilerde strateji geliştirme becerisi kazanır
Dersin içeriğiProblem tanımlama ve çözme
Küçük grup çalışmaları ile plan yapma ve karar verme
Öğrenme ihtiyacının belirlenmesi ve bilgiye ulaşma yolları 
Kaynaklar-ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: PBL Stories & Signposts towards a problem based learning oriented curriculum, Amsterdam 2004.
-ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: Approaches to teaching and learning 'Practical' Occupational Therapy skills, sharing best practice,Amsterdam 2004.
-Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İnceleme-Değerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001.
-Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProbleme dayalı öğrenmenin tanımı ve ilgili kavramlar
2. HaftaProbleme dayalı öğrenmenin bileşenleri (öğrenci rolleri, eğitici rolleri)
3. HaftaProbleme dayalı öğrenmenin tipleri
4. HaftaProblem ile ilgili soru sorma ve problem türleri
5. HaftaProblemi çözmek için edinilen bilgilerin tanımlanması
6. HaftaProbleme dayalı öğrenme uygulaması (malzeme, aşamalar)
7. HaftaProbleme dayalı öğrenmede 7 adımlı yaklaşımı
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaProblemlerin analizi, beyin fırtınası
10. HaftaBloom ve bilişsel taksonomi-İleri
11. HaftaLiteratür gözden geçirme-İleri
12. HaftaLiteratür gözden geçirme-İleri
13. HaftaÖrnek problem çözümlerinin analizi_İleri
14. HaftaSenaryo çalışması
15. HaftaSenaryo çalışması
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama15
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15690
Sunum / Seminer Hazırlama41040
Proje000
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3939210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.     
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.    X
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.     
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.     
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.    X
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.    X
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.     
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.    X
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek