BİK753 - NÖROTRANSMİTTER BİYOKİMYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROTRANSMİTTER BİYOKİMYASI | BİK753 | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Samiye Yabanoğlu Çiftçi Prof. Dr. Gülberk Uçar | |||||
Dersin amacı | Sinir iletiminde görev alan transmitterlerin (aracı biyomoleküllerin) yapıları, etki mekanizmaları, biyokimyasal önemleri, ilgili bozuklukların biyokimyasal temelleri | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nörotransmitterler | |||||
Kaynaklar | 1. Byrne JH, Roberts JL. From Molecules to Networks. An Introduction to Cellular and Molecular Neuroscience, Elsevier Acad press Amsterdam, 2004. 2. Tohyama M, Takatsuji K. Atlas of neuroactive substances and their receptors in the rat, Oxford Univ Press, 1998. 3. Reith MEA. Neurotransmitter transporters : Structure, function, and regulation, Humana Press, Totowa, N.J. , 2002. 4. Yeni yayınlar, derlemeler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nöron yapısı ve fonksiyonlarının biyokimyası, sinir iletiminin biyokimyası |
2. Hafta | Nöron yapısı ve fonksiyonlarının biyokimyası, sinir iletiminin biyokimyası |
3. Hafta | Nörotransmitterlerin genel özellikleri |
4. Hafta | Nörotransmitter reseptörleri ve genel özellikleri |
5. Hafta | Katekolaminler ve reseptörleri, agonist ve antagonistleri |
6. Hafta | Dopamin ve reseptörleri |
7. Hafta | GABA ve reseptörleri |
8. Hafta | Serotonin ve serotonin reseptör ailesi |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Amino asit nörotransmitterler |
11. Hafta | Sinir sistemi polipeptidleri |
12. Hafta | Endorfinler |
13. Hafta | Alzheimer hastalığında transmitter ve reseptörlerinin rolü |
14. Hafta | Parkinson hastalığında transmitter ve reseptörlerinin rolü |
15. Hafta | Psikiyatrik hastalıklarda nörotransmitter ve reseptörlerinin rolü |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 4 | 64 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 11 | 4 | 44 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 5 | 10 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 7 | 10 | 70 |
Toplam İş Yükü | 53 | 31 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir | |||||
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir | |||||
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder | X | ||||
5. Hakim olduğu temel veya ara düzeydeki yazılım programlarını ve deney araçlarını etkin şekilde kullanarak, uygun uyaranı üretme ve buna cevap olarak gelişen biyolojik sinyalleri en ideal şartlarda kayıt edip sonuç alıcı nicel analizler ve görseller üretme kapasitesine sahiptir. | |||||
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir | |||||
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, `Biyogüvenlik? prensiplerine uygun davranır | |||||
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar | |||||
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır | |||||
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek