BİK725 - BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ BİYOKİMYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ BİYOKİMYASI | BİK725 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşe Ercan, Prof. Dr.Tuba Tüylü Küçükkılınç | |||||
Dersin amacı | Biyokimya öğrencilerine, biyokimyasal immünite konusuna temel teşkil edecek şekilde bağışıklık sistemi ve işleyişi; bağışıklık sisteminin bozukluklarının moleküler temelleri ve bu konulardaki son gelişmelerle ilgili bilgileri aktarmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doğuştan varolan ve kazanılmış immünite; immün sistem hücre ve organları; antijenler, immünglobulinlerin yapı ve işlevleri; antijen-antikor ilişkisi; B-hücrelerinin olgunlaşması, aktivasyonu ve farklılaşması; major histokompatibilite kompleksi; antijenin işlenmesi ve sunumu; T-hücresi reseptörü; T-hücresinin olgunlaşması, aktivasyonu ve farklılaşması; sitokinler; kompleman sistemi; hücre aracılı ve humoral efektör cevap; aşılar; otoimmünite; immünyetmezlik hastalıkları. | |||||
Kaynaklar | 1. Stites,D.P. Medical Immunology, Prentice Hall Int. Inc., London, 1997. 2. Abbas, A.K. Cellular and Molecular Immunology, W.B.Saunders Company, USA, 2000. 3. Janeway CA. Immunobiology 6: The Immune System in Health and Disease, 6th Edition, Garland Publishing, 2005. 4. Kuby, J., Immunology, W.H.Freeman, USA, 1997 5. Roitt et al, Immunology, 5th edition, Mosby Publishing, 1998. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Doğuştan varolan ve kazanılmış immünite; immün sistem hücre ve organları |
2. Hafta | Atijenler, immünglobulinlerin yapı ve işlevleri |
3. Hafta | Antijen-antikor ilişkisi |
4. Hafta | B-hücrelerinin olgunlaşması, aktivasyonu ve farklılaşması |
5. Hafta | Major histokompatibilite kompleksi |
6. Hafta | Antijenin işlenmesi ve sunumu |
7. Hafta | T-hücresi reseptörü; T-hücresinin olgunlaşması, aktivasyonu ve farklılaşması |
8. Hafta | Sitokinler |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Kompleman sistemi |
11. Hafta | Enflamatuar cevap |
12. Hafta | Hücre aracılı ve humoral efektör cevap |
13. Hafta | Aşılar |
14. Hafta | Otoimmünite |
15. Hafta | immünyetmezlik hastalıkları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 4 | 64 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 11 | 4 | 44 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 5 | 10 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 7 | 10 | 70 |
Toplam İş Yükü | 53 | 31 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyokimya alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları geliştirir. | X | ||||
2. Profesyonel etik (fikri mülkiyet hakkı, akademik dürüstlük, insan ilişkilerinde etik: ayırımcılık yapmama, liyakat, özel hayata saygı vb) ile araştırma ve yayın etiği konularını bilir ve uygular. | X | ||||
3. Belirli bir konuda güncel literatürdeki bilgileri derleyip analiz ederek özgün bir hipotez geliştirir ve buna dayalı proje yazar. | |||||
4. Biyokimya alanına özgü cihazlara, yöntemlere ve bilgisayar dahil diğer teknolojik araçların kullanımına ileri düzeyde hakimdir ve projeler kapsamında bunları uygular. | |||||
5. Projeye dayalı bir bilimsel çalışmayı baştan sona bağımsız olarak yürütür, sonuçlandırır, elde ettiği sonuçları uygun istatistik yöntemlerini kullanarak değerlendirir ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |||||
6. Alanında kanıta dayalı uygulamaları takip eder, araştırmalar yapar ve toplum yararına kullanılabilecek bilgi üretimine katkıda bulunur. | X | ||||
7. Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar, hakemli bir dergide yayımlayarak ve bilimsel toplantılarda sunarak evrensel bilgi birikimine katkıda bulunur. | |||||
8. Çalışma alanı ile ilgili bilimsel sorunlara alternatif çözümler önerebilir, yeni bilgileri eleştirel bir gözle analiz eder ve değerlendirir. | |||||
9. Yurt içi ve dışı multidisipliner çalışmalarda araştırmacı ya da lider olarak yer alır ve etkili iletişim kurarak bilimsel tartışmalarda özgün fikirlerini ifade eder ve geri bildirim verir. | |||||
10. Bir araştırma laboratuvarını tek başına idare edebilecek ve stratejik kararlar alabilecek kadar yöneticilik ve eğiticilik özelliklerine sahiptir. | |||||
11. Kendini sürekli geliştirme çabası içindedir ve yeniliklere açıktır. | X | ||||
12. Gerektiğinde daha önce uygulamadığı bir yöntemi kurgulayıp uygulayabilir. | |||||
13. Anadiline hakimdir, kendini düzgün bir şekilde ifade ederek ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
14. Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edip sözlü / yazılı katkıda bulunabilecek düzeyde İngilizce bilir ve kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek