BİK722 - HORMON BİYOKİMYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HORMON BİYOKİMYASI | BİK722 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Asuman Özkara, Prof.Dr.Z. Günnur Dikmen, Prof.Dr.İncilay Lay, Prof.Dr.Ebru Bodur, Doç.Dr.Gülnihal Kulaksız Erkmen | |||||
Dersin amacı | İnsan vücudunda bulunan hormonların yapıları, sentezleri, biyolojik işlevleri, metabolizmaları ve sinyal iletim mekanizmalarının öğrenilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hormon ve reseptör kavramları ile ilgili genel bilgiler; kimyasal yapı, sentez organı ve etki bazında hormonların sınıflandırılması; sinyal iletim mekanizmaları; hormonların biyolojik işlevleri; makale analizi. | |||||
Kaynaklar | Harper's Illustrated Biochemistry, 29. baskı Murray RK, Bender DA, Botham KM, Kennelly PJ, Rodwell VW, Weil PA (editörler), 2012, McGraw-Hill, ABD. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, sınıflandırma, hormon biyokimyasında genel kavramlar |
2. Hafta | Reseptörler, agonist-antagonist kavramları, bağlanma kinetikleri ve hormon tayinleri |
3. Hafta | Peptit ve protein hormonların etki mekanizmaları |
4. Hafta | Peptit ve protein hormonların etki mekanizmaları |
5. Hafta | Lipofilik hormonların etki mekanizmaları |
6. Hafta | Hipotalamo-hipofizer hormonlar |
7. Hafta | Makale ve yöntem tartışması |
8. Hafta | Steroid hormonlar |
9. Hafta | Su ve tuz metabolizmasını düzenleyen hormonlar |
10. Hafta | Pankreas hormonları |
11. Hafta | Tiroid hormonları |
12. Hafta | Adrenal medulla hormonları |
13. Hafta | Kalsiyum-fosfor metabolizmasını düzenleyen hormonlar |
14. Hafta | GİS hormonları, büyüme faktörleri |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 45 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyokimya alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları geliştirir. | X | ||||
2. Profesyonel etik (fikri mülkiyet hakkı, akademik dürüstlük, insan ilişkilerinde etik: ayırımcılık yapmama, liyakat, özel hayata saygı vb) ile araştırma ve yayın etiği konularını bilir ve uygular. | |||||
3. Belirli bir konuda güncel literatürdeki bilgileri derleyip analiz ederek özgün bir hipotez geliştirir ve buna dayalı proje yazar. | X | ||||
4. Biyokimya alanına özgü cihazlara, yöntemlere ve bilgisayar dahil diğer teknolojik araçların kullanımına ileri düzeyde hakimdir ve projeler kapsamında bunları uygular. | X | ||||
5. Projeye dayalı bir bilimsel çalışmayı baştan sona bağımsız olarak yürütür, sonuçlandırır, elde ettiği sonuçları uygun istatistik yöntemlerini kullanarak değerlendirir ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |||||
6. Alanında kanıta dayalı uygulamaları takip eder, araştırmalar yapar ve toplum yararına kullanılabilecek bilgi üretimine katkıda bulunur. | X | ||||
7. Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar, hakemli bir dergide yayımlayarak ve bilimsel toplantılarda sunarak evrensel bilgi birikimine katkıda bulunur. | X | ||||
8. Çalışma alanı ile ilgili bilimsel sorunlara alternatif çözümler önerebilir, yeni bilgileri eleştirel bir gözle analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
9. Yurt içi ve dışı multidisipliner çalışmalarda araştırmacı ya da lider olarak yer alır ve etkili iletişim kurarak bilimsel tartışmalarda özgün fikirlerini ifade eder ve geri bildirim verir. | |||||
10. Bir araştırma laboratuvarını tek başına idare edebilecek ve stratejik kararlar alabilecek kadar yöneticilik ve eğiticilik özelliklerine sahiptir. | |||||
11. Kendini sürekli geliştirme çabası içindedir ve yeniliklere açıktır. | X | ||||
12. Gerektiğinde daha önce uygulamadığı bir yöntemi kurgulayıp uygulayabilir. | X | ||||
13. Anadiline hakimdir, kendini düzgün bir şekilde ifade ederek ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
14. Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edip sözlü / yazılı katkıda bulunabilecek düzeyde İngilizce bilir ve kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek