MDN623 - CEVHER ZENGİNLEŞTİRMEDE PROSES MİNERALOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CEVHER ZENGİNLEŞTİRMEDE PROSES MİNERALOJİSİ | MDN623 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. N. Metin Can | |||||
Dersin amacı | Proses mineralojisinin cevher hazırlamada kullanımı ve önemi, proses mineraloji çalışmasının yürütülmesinde izlenecek temel adımlar, kullanılan ekipmanlar ve veri toplama, verilerin değerlendirilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Proses mineralojisinin tanımı ve önemi. Proses mineralojisinin üretim süreçlerindeki kullanımı. Üretim süreçlerinde uygulanacak numune alma yöntemleri ve önemi. Numune hazırlama. Cevher karakterizasyonu. Proses mineralojisinde kullanılan analitik ekipmanlar. Ölçülebilen nicel veri türleri ve bunların hesaplanması. Verilerin prosesle ilişkilendirilmesi ve yorumlanması. Farklı cevher ve prosesleri için uygulama örnekleri. | |||||
Kaynaklar | -Applied Mineralogy in the Mining Industry, William Petruk, Elsevier, 2000, p268. -Applied Mineralogy ? a Quantitative Approach, M.P. Jones, Graham and Trotman, Springer 2007, p274. -Process Mineralogy: Extractive Metallurgy, Mineral Exploration, Energy Resources Edited by Donald M. Hausen and Won C. Park, AIME, 1981, p698. -Process Mineralogy II: Applications in Metallurgy, Ceramics and Geology, Edited by Richard D. Hagni, AIME, 1982. -Process Mineralogy III Ed.by W.Petruk, AIME, 1984, p313. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Numune alma ve hazırlama yöntemleri |
3. Hafta | Tesis örnekleme ve prosesteki verimsizlikler |
4. Hafta | Serbestleşme-teori ve temel ölçümler |
5. Hafta | Proses mineralojisinde kullanılan analitik yöntemler ve ekipmanlar |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Cevher karakterizasyonu |
8. Hafta | Mineralojik analiz için numune hazırlamaya yönelik uygulama |
9. Hafta | Nicel mineralojik veri toplama ve analizi |
10. Hafta | Nicel mineralojik verilerin prosesle ilişkilendirilmesi |
11. Hafta | Nicel mineralojik verilerin prosesle ilişkilendirilmesi (devam) |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Mineralojik verilerin prosesle ilişkilendirilmesine yönelik uygulama |
14. Hafta | Farklı cevher tipleri ve üretim süreçlerinde proses mineralojinin kullanımı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 30 | 73 | 212 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek