MDN619 - MADENCİLİKTE SİMULASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADENCİLİKTE SİMULASYON MDN619 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. A.Erhan TERCAN 
Dersin amacıStokastik simulasyonu tanıtmak ve bu simulasyonu madencilik problemlerinin çözümünde kullanmak  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Model, fiziksel benzetim, sayısal benzetim arasındaki farkı anlamak,
  2. Tekdüze rastlantı sayılar üretmek,
  3. Bunları madencilik değişkenlerine uygulamak,
  4. Kuramsal ve görgül dağılımlardan rastgele sayı üretmek ve bunları madencilik değişkenlerine uygulamak,
  5. Bir madencilik problemini rastlantı sayılar üreterek çözmek ve yapılan işleri raporlamak.
Dersin içeriğiModel, fiziksel model tanımı, rastgele sayı üreteçleri, bu üreteçlerden aranan özellikler, eşlenik sayılara dayalı yöntemler, rastgelelik testleri, madencilik uygulamaları, ters dönüşüm yöntemi, doğrudan benzetim yöntemi, reddetme yöntemi, madencilikteki uygulamaları 
KaynaklarB.S. Gottfried, 1984, Elements of Stochastic Process Simulation, Prentice-Hall,
Law, A.M., ve D, Kelton, 1992, Simulation Modelling and Analysis, McGraw-Hill. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaModel, fiziksel model, sayısal model ve bir örnek
2. HaftaTekdüze dağılımlı rastlantı değişkenleri
3. HaftaRastgele sayı üreteçlerinde aranan özellikler
4. HaftaEşlenik sayılara dayanan yöntemler
5. HaftaRastgelelik testleri
6. HaftaMadencilikten uygulamalar
7. HaftaTers dönüşüm yöntemi
8. HaftaGörgül dağılımlara uygun rastgele sayı üretimi
9. HaftaDoğrudan benzetim yöntemi
10. HaftaReddetme yöntemi
11. HaftaOptimum cevher satış fiyatının belirlenmesi
12. HaftaBir maden işletmesinde işletme riskliliğinin belirlenmesi
13. HaftaKamyon nakliyatında kuyruklama sisteminin incelenmesi
14. HaftaTenör belirsizliğinin değerlendirilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler1100
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje17575
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü2786213

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.   X 
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.   X 
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.    X
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.    X
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.  X  
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.X    
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.    X
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.  X  
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek