MDN619 - MADENCİLİKTE SİMULASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MADENCİLİKTE SİMULASYON | MDN619 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. A.Erhan TERCAN | |||||
Dersin amacı | Stokastik simulasyonu tanıtmak ve bu simulasyonu madencilik problemlerinin çözümünde kullanmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Model, fiziksel model tanımı, rastgele sayı üreteçleri, bu üreteçlerden aranan özellikler, eşlenik sayılara dayalı yöntemler, rastgelelik testleri, madencilik uygulamaları, ters dönüşüm yöntemi, doğrudan benzetim yöntemi, reddetme yöntemi, madencilikteki uygulamaları | |||||
Kaynaklar | B.S. Gottfried, 1984, Elements of Stochastic Process Simulation, Prentice-Hall, Law, A.M., ve D, Kelton, 1992, Simulation Modelling and Analysis, McGraw-Hill. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Model, fiziksel model, sayısal model ve bir örnek |
2. Hafta | Tekdüze dağılımlı rastlantı değişkenleri |
3. Hafta | Rastgele sayı üreteçlerinde aranan özellikler |
4. Hafta | Eşlenik sayılara dayanan yöntemler |
5. Hafta | Rastgelelik testleri |
6. Hafta | Madencilikten uygulamalar |
7. Hafta | Ters dönüşüm yöntemi |
8. Hafta | Görgül dağılımlara uygun rastgele sayı üretimi |
9. Hafta | Doğrudan benzetim yöntemi |
10. Hafta | Reddetme yöntemi |
11. Hafta | Optimum cevher satış fiyatının belirlenmesi |
12. Hafta | Bir maden işletmesinde işletme riskliliğinin belirlenmesi |
13. Hafta | Kamyon nakliyatında kuyruklama sisteminin incelenmesi |
14. Hafta | Tenör belirsizliğinin değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 100 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 27 | 86 | 213 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek