REH704 - UYGULAMALI ELEKTRODİAGNOZ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI ELEKTRODİAGNOZ | REH704 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Video gösterimi, örnek inceleme, ödev, ödev sunumu, grup seminerleri, literatür inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Tüzün Fırat, Doç. Dr. Çiğdem Ayhan, program öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Periferik sinir yaralanmalarında uygulanacak diagnostik testler ve bunların yorumlanması incelenecektir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Periferik sinir yaralanmalarında, dejenerasyon ve/veya rejenerasyon durumlarını belirlemek için kullanılan elektrodiagnostik testlerin farklı elektroterapi aletlerindeki uygulama örneklerini içerir. | |||||
Kaynaklar | 1-Kahn, Joseph "Principles and practice of electrotherapy" New York, 1991. 2-Shelia Kitchen "Electrotherapy : evidence-based practice"Edinburg, 2002. 3-John Low, Ann Reed "Electrotherapy explained : principles and practice" Oxford, 2004. 4-Theresa Nalty."Electrotherapy clinical procedures manual" New York, 2001. 5-Steven L. Wolf, "Electrotherapy" New York,1981. 6-Shelia Kitchen "Clayton's Electrotherapy" Ednburg, 1996. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Periferik Sinir Sisteminin Anatomisi |
2. Hafta | Periferik Sinir Sisteminin Nörofizyolojisi |
3. Hafta | Periferik Sinir Yaralanmalarının Sınıflandırılması |
4. Hafta | Periferik Sinir Sistemi Hastalıkları |
5. Hafta | Periferik Sinir Yaralanmalarında Elektromyografik Değerlendirme |
6. Hafta | Periferik Sinir Yaralanmalarında Sinir İletim Çalışmaları |
7. Hafta | Periferik Sinir Yaralanmalarında Elektrodiagnostik Değerlendirmeler |
8. Hafta | Kuvvet Zaman Eğrisi Çalışmaları |
9. Hafta | Pratik Uygulama |
10. Hafta | Faradik-Galvanik Testler, Akomodasyon Oranı, Galvanik Tetanik Oran, Erb Fenomoni |
11. Hafta | Pratik Uygulama |
12. Hafta | Polar, Apolar Stimülasyon Kanunları |
13. Hafta | Pratik Uygulama |
14. Hafta | Elektrodiagnoz İle İlgili Makale Tartışmaları |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 14 | 10 |
Seminer | 14 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 52 | 38 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek