REH704 - UYGULAMALI ELEKTRODİAGNOZ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
UYGULAMALI ELEKTRODİAGNOZ REH704 Bahar 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: Video gösterimi, örnek inceleme, ödev, ödev sunumu, grup seminerleri, literatür inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Tüzün Fırat, Doç. Dr. Çiğdem Ayhan, program öğretim üyeleri 
Dersin amacıPeriferik sinir yaralanmalarında uygulanacak diagnostik testler ve bunların yorumlanması incelenecektir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenci elektrodiagnostik testlerin seçimi ve uygulaması konusunda yeterlilik kazanır.
Dersin içeriğiPeriferik sinir yaralanmalarında, dejenerasyon ve/veya rejenerasyon durumlarını belirlemek için kullanılan elektrodiagnostik testlerin farklı elektroterapi aletlerindeki uygulama örneklerini içerir. 
Kaynaklar1-Kahn, Joseph "Principles and practice of electrotherapy" New York, 1991.
2-Shelia Kitchen "Electrotherapy : evidence-based practice"Edinburg, 2002.
3-John Low, Ann Reed "Electrotherapy explained : principles and practice" Oxford, 2004.
4-Theresa Nalty."Electrotherapy clinical procedures manual" New York, 2001.
5-Steven L. Wolf, "Electrotherapy" New York,1981.
6-Shelia Kitchen "Clayton's Electrotherapy" Ednburg, 1996.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPeriferik Sinir Sisteminin Anatomisi
2. HaftaPeriferik Sinir Sisteminin Nörofizyolojisi
3. Hafta Periferik Sinir Yaralanmalarının Sınıflandırılması
4. HaftaPeriferik Sinir Sistemi Hastalıkları
5. HaftaPeriferik Sinir Yaralanmalarında Elektromyografik Değerlendirme
6. HaftaPeriferik Sinir Yaralanmalarında Sinir İletim Çalışmaları
7. HaftaPeriferik Sinir Yaralanmalarında Elektrodiagnostik Değerlendirmeler
8. Hafta Kuvvet Zaman Eğrisi Çalışmaları
9. Hafta Pratik Uygulama
10. HaftaFaradik-Galvanik Testler, Akomodasyon Oranı, Galvanik Tetanik Oran, Erb Fenomoni
11. Hafta Pratik Uygulama
12. HaftaPolar, Apolar Stimülasyon Kanunları
13. HaftaPratik Uygulama
14. HaftaElektrodiagnoz İle İlgili Makale Tartışmaları
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum145
Projeler1410
Seminer1410
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama14456
Proje000
Ödevler8432
Ara sınavlara hazırlanma süresi177
Genel sınava hazırlanma süresi199
Toplam İş Yükü5238300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek