SER607 - SERAMİK ve MÜZECİLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SERAMİK ve MÜZECİLİK | SER607 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Gözlem Alan Gezisi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Candan Terviel | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı arkeolojik bir eser ve sanat eseri olarak seramiğin yer aldığı eski-yeni müze ve koleksiyonların çağdaş müzecilik anlayışı açısından araştırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1 .Müzecilik kavramı içinde seramiğin yeri. 2.Sanat Müzeleri içinde seramiğin varlığı ve tarihçesi. 3.Arkeolojik eser olarak görülen, günümüzde sanat eseri olarak da önem taşıyan seramik objelerin sanatçılar tarafından nasıl değerlendirileceğinin sorgulanması. 4.Güncel sanatta seramik ve müzelerin önemi. 5.Sanat eserinin kalıcılığı bakımından müzelere kabul koşulları ve seçme sistemleri. | |||||
Kaynaklar | Önerilen Kaynaklar Artun,Ali; Sanat Müzeleri( I), İletişim Yayınları, İstanbul 2006. Ertürk,Nevra;Müze Biliminin A B C?si, Ege Yayınları, İstanbul 2012 Hacettepe Sanat Müzesi Katalogları. San,İnci;?Müze Eğitim Semineri?, Kök Yayıncılık, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sanat ve Müzecilik konularında kavramların ortaya konması. |
2. Hafta | Sanat içinde seramiğin ülkemizde ve dünyada nasıl bir gelişim izlediğinin örneklerle tartışılması. |
3. Hafta | Müzecilik bilimine paralel seramik sanatının kurumsallaşması ve ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin açılması. |
4. Hafta | Güzel Sanatlar Fakültelerinin atölyelerinin gezilmesi. |
5. Hafta | Hacettepe Sanat Müzesi Gezisi. |
6. Hafta | Ankara Resim Heykel Müzesi Gezisi. |
7. Hafta | Gazi Üniversitesi Sanat Müzesi Gezisi. |
8. Hafta | Ankara?da açılmış seramik sergileri ve sanatçıları hakkında bilglendirme çalışması. |
9. Hafta | İlk kuşak Türk Seramik Sanatçıları ve eserlerinin ele alınması. |
10. Hafta | Hamiye Çolakoğlu duvar uygulamalarının yerlerinde incelenmesi. |
11. Hafta | Ara Sınav -Ankara?da yapılmış seramik uygulamalar. |
12. Hafta | Seramik ve müzecilik kavramlarının eğitimi konusunda yapılan uygulamaların incelenmesi. |
13. Hafta | Gezilen müzelerin eserler ve seramik koleksiyonu açısından tartışılması. |
14. Hafta | Çağdaş sanat sergileri ve koleksiyonerlik konusunun ele alınması. |
15. Hafta | Küratör kavramı ve müzelerde açılan süreli sergilerin seramik sanatında yerinin irdelenmesi. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 20 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 5 | 25 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 30 | 61 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek