BBY615 - ÇOCUK EDEBİYATI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK EDEBİYATI | BBY615 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Serap Kurbanoğlu | |||||
Dersin amacı | Amaç, çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatında dönemler, çocuk edebiyatının sorunlarını örneklerle ele almak ve çözüm önerilerini tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çocuk edebiyatında dönemler, edebiyat türleri, çocuk edebiyatının sorunları, çocuk kitaplarının değerlendirilmesi | |||||
Kaynaklar | - Ciravoğlu, Ö. (1997). Çocuk edebiyatı. İstanbul, Esin Yayınevi. - Russell, D. (1991). Literature for childeren. New York, Longman Pub. - Şirin M. (1991). Çocuk edebiyatı: 99 soruda çocuk edebiyatı. İstanbul, Çocuk Vakfı. - Tuncer, N. (1974). Türkiye?de yayınlanmış resimli çocuk kitapları. (Yayınlanmamış doktora tezi). H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. - Tuncer, N. (1998). 75. yılda çocuk yayınlarımızın durumu. Ankara, IV. Ulusal Yayın Kongresi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çocuk gelişimi (zihinsel, duygusal, fiziksel) |
2. Hafta | Türkiye'de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimi |
3. Hafta | İlk edebiyat ürünlerinin analizi |
4. Hafta | Edebi türler ve türlerin özellikleri |
5. Hafta | Edebi türlerin örnekler üzerinden analizi |
6. Hafta | Çocuk edebiyatında dil ve çeviri sorunları |
7. Hafta | Çocuk edebiyatında yayıncı ve yayıncılık sorunları |
8. Hafta | Yazar ve resimleyen sorunları |
9. Hafta | Çocuk edebiyatında etik sorunlar |
10. Hafta | Çocuk edebiyatında sanat ve estetik |
11. Hafta | Çocuk edebiyatı ve ideolojiler |
12. Hafta | Çocuk edebiyatında akımlar |
13. Hafta | Edebiyat eleştirisi (eleştiri kuramları) |
14. Hafta | Klasikler ve yeni eğilimler |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 20 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 6 | 15 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 34 | 89 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
5. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. | X | ||||
8. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
9. Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. | X | ||||
10. Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek