BBY615 - ÇOCUK EDEBİYATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUK EDEBİYATI BBY615 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Serap Kurbanoğlu 
Dersin amacıAmaç, çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatında dönemler, çocuk edebiyatının sorunlarını örneklerle ele almak ve çözüm önerilerini tartışmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; çocuk edebiyatında dönemleri, edebiyat ürünü türlerini, alanın sorunlarını tanır ve çocuk kitaplarını değerlendirebilir.
Dersin içeriğiÇocuk edebiyatında dönemler, edebiyat türleri, çocuk edebiyatının sorunları, çocuk kitaplarının değerlendirilmesi 
Kaynaklar- Ciravoğlu, Ö. (1997). Çocuk edebiyatı. İstanbul, Esin Yayınevi.
- Russell, D. (1991). Literature for childeren. New York, Longman Pub.
- Şirin M. (1991). Çocuk edebiyatı: 99 soruda çocuk edebiyatı. İstanbul, Çocuk Vakfı.
- Tuncer, N. (1974). Türkiye?de yayınlanmış resimli çocuk kitapları. (Yayınlanmamış doktora tezi). H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Tuncer, N. (1998). 75. yılda çocuk yayınlarımızın durumu. Ankara, IV. Ulusal Yayın Kongresi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇocuk gelişimi (zihinsel, duygusal, fiziksel)
2. HaftaTürkiye'de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimi
3. Haftaİlk edebiyat ürünlerinin analizi
4. HaftaEdebi türler ve türlerin özellikleri
5. HaftaEdebi türlerin örnekler üzerinden analizi
6. HaftaÇocuk edebiyatında dil ve çeviri sorunları
7. HaftaÇocuk edebiyatında yayıncı ve yayıncılık sorunları
8. HaftaYazar ve resimleyen sorunları
9. HaftaÇocuk edebiyatında etik sorunlar
10. HaftaÇocuk edebiyatında sanat ve estetik
11. HaftaÇocuk edebiyatı ve ideolojiler
12. HaftaÇocuk edebiyatında akımlar
13. HaftaEdebiyat eleştirisi (eleştiri kuramları)
14. HaftaKlasikler ve yeni eğilimler
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler620
Sunum220
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı960
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje13030
Ödevler61590
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü3489240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.   X 
2. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.   X 
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.   X 
4. Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.    X
5. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.   X 
6. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.   X 
7. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.    X
8. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.    X
9. Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.    X
10. Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek