BBY612 - HALK KÜTÜPHANECİLİĞİNDE GELİŞMELER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HALK KÜTÜPHANECİLİĞİNDE GELİŞMELER BBY612 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Bülent Yılmaz 
Dersin amacıDünyada halk kütüphaneleri ile ilgili çağdaş gelişmeleri öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders sonunda öğrenci dünyada halk kütüphanesi ile ilgili güncel gelişmeleri bilir.
Dersin içeriği Bu derste, bilgi toplumu ve halk kütüphanesi, Avrupa Birliği süreci ve halk kütüphaneleri, çok kültürlü toplum ve halk kütüphanesi, yaşam boyu eğitim ve halk kütüphanesi, yerel kültürel miras ve halk kütüphaneleri, bilgi teknolojileri ve halk kütüphanesi konuları işlenmektedir. 
Kaynaklar- IFLA . (2004) Halk kütüphanesi hizmeti: Gelişim için IFLA/UNESCO ilkeleri. Çev. B. Yılmaz. İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.
- Bülent Yılmaz. Halk Kütüphanesi Kullanımı: Sosyo-ekonomik bir çözümleme. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Ankara Şb.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaHalk kütüphanesi: Temel kavramlar
3. HaftaBilgi toplumu ve halk kütüphanesi
4. HaftaAvrupa Birliği süreci ve halk kütüphaneleri
5. HaftaÇok kültürlü toplum ve halk kütüphaneleri
6. HaftaYaşam boyu öğrenme ve halk kütüphaneleri
7. Hafta1. Arasınav
8. HaftaKültürel miras ve halk kütüphaneleri
9. HaftaMekansal organizasyon ve halk kütüphaneleri
10. HaftaBilgi teknolojileri ve halk kütüphaneleri
11. HaftaHalkla ilişkiler ve halk kütüphaneleri
12. HaftaAraştırma sunumları
13. HaftaAraştırma sunumları
14. Hafta2. Arasınav
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler61060
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3750240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.     
2. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.  X  
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.  X  
4. Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.     
5. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.  X  
6. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.     
7. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.     
8. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.  X  
9. Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.  X  
10. Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek