BYF602 - BİYOFİZİKTE TEMEL ELEKTRONİK KAVRAMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOFİZİKTE TEMEL ELEKTRONİK KAVRAMLAR | BYF602 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Teorik dersler; Ev ödevleri; Laboratuvar Pratiği | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. A. Ruhi Soylu, Dr. Öğr. Üyesi Nurhan Erbil | |||||
Dersin amacı | Öğrenciler, tıp alanında kullanılan ölçü-gözlem araçlarının temel yapısını ve ilkeleriniöğrenerekler ve bu konularda laboratuvar pratiği yapacaklardır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders teorik ve pratik olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Öğrencilere önce dershanede teorik olarak elektroniğin temel kavramları; ölçü-gözlem araçlarının temel yapısı; biyolojik bir sinyalin kaydında izlenecek adımlar; fizyolojik çevireçler öğretilecektir. Teorik programın tamamlanmsından sonra, öğrenciler, öğrendiklerini laboratuvarda pratik olarak uygulayacaklardır. | |||||
Kaynaklar | ELECTRONIC TEST INSTRUMENTS Theory and Application, Robert A. Witte, Hewlett-Packard Professional Books, 1993. MEDICAL INSTRUMENTATION Application and Design, John G. Webster, Ed., Houghton Mifflin Company, 1992. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Elektriğin temel ilkeleri |
2. Hafta | Elektrik devre elemanları ve özellikleri; empedans kavramı; empedansın medikal uygulama alanları |
3. Hafta | Seri RC devresinin çalışma biçimi; zaman-sabiti kavramı |
4. Hafta | Elektro-fizyolojik bir sinyalin kaydında izlenen basamaklar ve kullanılan sistemler |
5. Hafta | Filtreler; filtrelerin frekans karakteristikleri |
6. Hafta | Filtrelerin işlevleri ve tıp alanındaki uygulamaları |
7. Hafta | Amplifikatörler |
8. Hafta | Çevireçler ve tıpta uygulama alanları |
9. Hafta | Ödev tartışması |
10. Hafta | Laboratuvar: voltaj ve akım ölçümleri |
11. Hafta | Laboratuvar: elektriksel bir sinyalin gözlemlenmesi ve sayısal parametrelerinin tayini |
12. Hafta | Laboratuvar: Seri RC devresinin kurulması; elektriksel davranışının gözlemlenmesi; zaman-sabitinin hesaplanması |
13. Hafta | Laboratuvar: Alçak ve Yüksek Geçiren filtre devrelerinin kurulması; frekans karakteristiklerinin saptanması |
14. Hafta | Laboratuvar: Amplifikatör devresinin kurulması |
15. Hafta | Laboratuvar: Serbest çalışma |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 14 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 44 | 90 | 220 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir | |||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir | X | ||||
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir | X | ||||
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder | X | ||||
5. Yazılım programlarını, deney araçlarını etkin şekilde kullanır, uygun uyaranı üretme, iligli biyolojik sinyalleri ideal şartlarda kaydedip, nicel analizler yapabilme kapasitesine sahiptir | X | ||||
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir | |||||
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, Biyogüvenlik prensiplerine uygun davranır | |||||
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar | |||||
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır | |||||
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek