AKT603 - AKTÜERYAL RİSK KURAMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AKTÜERYAL RİSK KURAMI | AKT603 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı bir sigorta portföyü ile ilişkili riskin izlenmesi ve modellenmesi için kavram ve teknikleri tanıtmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Akış üçgenleri: zincir-merdiven yöntemi, enflasyon düzeltmeli zincir-merdiven yöntemi, hasar başına ortalama maliyet yöntemi, Bornhuetter-Ferguson yöntemi; kredibilite kuramı,Buhlmann ve Buhlmann-Straub Kredibilite kuramı, risk ölçümleri, tutarlı risk ölçümleri; iflas kuramı ve benzetim. | |||||
Kaynaklar | 1. Daykin C., Pentikainen T., Pesonen T. (1993), Practical Risk Theory for Actuaries, Chapman & Hall/CRC Monographs on Statistics & Applied Probability 2. Klugman S.S., Panjer, H.H., Willmot, G.E. (2004), Loss Models from Data to Decisions, Wiley Series in Probability and Statistics 3. Dickson, D.C.M. (2004), Insurance Risk and Ruin, Cambridge University Press 4. Ders notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Risk kuramina giriş, notasyonlar, tekrar |
2. Hafta | Toplam Hasar Modelleri: Özyineli yöntem, |
3. Hafta | Toplam Hasar Modelleri: Konvulusyon, |
4. Hafta | Resürans kavramı ve reasürans anlaşmaları |
5. Hafta | Akış üçgenleri: zincir-merdiven yöntemi ve enflasyon düzeltmeli zincir-merdiven yöntemi ile ödenmemiş hasar tahmini |
6. Hafta | Akış üçgenleri: hasar başına ortalama maliyet ve Bornhuetter-Ferguson yöntemleri ile ödenmemiş hasar tahmini |
7. Hafta | Kredibilite kuramı, kredibilite primi, kredibilite faktörü, |
8. Hafta | Buhlmann, Buhlmann-Straub Kredibilite kuramı, |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Risk ölçümleri |
11. Hafta | Tutarlı risk ölçümleri |
12. Hafta | İflas ve benzetim: giriş, varsayımlar |
13. Hafta | İflas ve benzetim: iflas olasılıkları, Lundberg eşitsizliği |
14. Hafta | Uygulamalar |
15. Hafta | Final Sınavı Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 21 | 21 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 31 | 31 |
Toplam İş Yükü | 34 | 74 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aktüerya lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı yeterlilikleri geliştirme. | X | ||||
2. Belirli bir alana yönelerek o alanda detaylı araştırma yapabilme ve uzmanlaşma. | X | ||||
3. Aktüeryal problemlere ilişkin yeni çözüm yöntemleri geliştirme. | X | ||||
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | X | ||||
5. Aktüerya alanındaki bir konuyu belirli süre içerisinde etkin bir şekilde sunabilme. | X | ||||
6. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
7. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma. | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma. | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme. | X | ||||
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. | X | ||||
11. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
12. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
13. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
14. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde çalışmalar yapabilecek ve bu çalışmaları sunabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek