THB642 - MEVLANA ve YUNUS EMRE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MEVLANA ve YUNUS EMRE | THB642 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Metin Çözümleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Zehra KADERLİ | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı Mevlana ve Yunus Emre?nin tasavvufi konulardaki yorumlarını ve eserlerini tanıtmak ve iki sufinin eserlerini içerik, ideoloji, amaç, söylem ve biçim açısından karşılaştırabilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Mevlana Celaleddin Rumi'nin ve Yunus Emre'nin eserleri ve sufiler hakkında yapılan akademik araştırmalar ışığında sufinin tasavvufi görüşlerinin belirlenmesi, Yunus Emre tarzının ve Mevlevi edebiyatının tanıtılması, Mesnevi'nin ve Risaletü'n Nüshiyye'nin edebi ve kültürel açıdan incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Gölpınarlı, Abdulbaki; Mevlana'dan Sonra Mevlevilik, İstanbul: İnkilap ve Aka, 1983. Schimmel, Annemarie; Ben Rüzgarım Sen Ateş (Çev. Sencil Özkan), İstanbul: Ötüken 2000. Mevlana Celaleddin-i Rumi; Mesnevi (Çev. Veled İzbudak Çelebi) İstanbul: MEB 1990. Uluslar arası Yunus Emre Sempozyumu (Ankara, 7-10 Ekim 1991) Bildirileri, AKM Ankara 1995. Günay, U.ve O. Horata; Risaletü'n-Nushiyye Yunus Emre, Ankara: Akçağ 2004 Tatçı, M., H. Özbay; Yunus Emre ile İlgili Makalelerden Seçmeler,İstanbul:MEB, 1994. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sufilik, Tasavvufi gelenekler, inanç ve ritüeller |
2. Hafta | Sufilik, Tasavvufi gelenekler, inanç ve ritüeller |
3. Hafta | Türk Sufiliği `nin oluşumu ve gelişimi |
4. Hafta | XIII. Yüzyıl Anadolu sahasının sosyal kültürel özellikleri |
5. Hafta | Mevlana ve Yunus Emre'nin hayatları, eğitimleri, çevreleri ve edebi kişilikleri |
6. Hafta | Mevlevilik ve Mevlevi Edebiyatı |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Yunus Tarzı ve bu tarzın sürdürücüleri |
9. Hafta | Seçilmiş eserlerdeki tasavvufi algı (ahlak, nefs, irade, tecelli vb.) |
10. Hafta | Mesnevi okumaları |
11. Hafta | Mesnevi okumaları |
12. Hafta | Yunus Emre Divanı okumaları |
13. Hafta | Yunus Emre Divanı okumaları |
14. Hafta | Risaletü'n Nuhsiyye okumaları |
15. Hafta | Risaletü'n Nuhsiyye okumaları ve genel değerlendirme. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 119 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Edindiği ileri düzeydeki kültürel çözümleme becerisini kendi araştırmalarında uygular; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Edindiği ileri düzeydeki bilgileri Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı disiplinlerinden elde ettiği bilgilerle eklektik olarak geliştirir. | X | ||||
3. Dünya halkbilimi çalışmaları hakkında derinlikli bilgi sahibi olur. | |||||
4. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kültürel ve kültürler arası problemlerin çözümüne dair sunum, makale ve tez çıktıları oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini eğitim, kültür ve sanat alanındaki kültürel ekonomik, etnik, tarihi ve sosyal sorunların çözümünde kullanır. | |||||
6. Kültür bilimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde; kültürel koruma ve yaşatma, kültürel ekonomi vb. etkileşimli alanlarda kullanır. | |||||
7. Kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesinde liderlik veya takım üyesi rolünü üstlenerek analitik ve çözümcü işbirliği içine girer. | |||||
8. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
9. Beşerî Bilimler alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Kültürel alanda toplumsal bilinçlenme için çalışır. Medya okur-yazarlığı vb. güncel konularda danışmanlık yapar. | X | ||||
11. Evrensel kültür politikalarını bilimsel, toplumsal ve kültürel etik değerleri gözeterek tartışır, uygunluk süreçlerinde aktif rol alarak evrensel haklar çerçevesinde danışmanlık yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek