SAN670 - AVRUPA SANATINDA DÖNEM ÜSLUPLARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AVRUPA SANATINDA DÖNEM ÜSLUPLARI II SAN670 Bahar 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Görsel eser çözümlemesi,Okuma  
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Pelin Şahin Tekinalp 
Dersin amacıFarklı coğrafyalarda üretilmiş eseler incelenerek 17. Ve 18. yüzyıl Avrupa Sanatı anlamayı amaçlar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Avrupa'nın farklı merkezlerindeki 17. ve 18. yüzyıl sanatını anlar, farklı disiplinler açısından tartışabilir.
Dersin içeriği17.yüzyıl Avrupa Sanatı
18. yüzyıl Avrupa Sanatı resim, heykel, mimarlık, müzik, edebiyat vd. sanat alanlarında , sanatçılar ve yapıtları dönemsel olarak tanıtılır 
KaynaklarGermaner, S.( 1996), 18.Yüzyıl Avrupa Resmi, Kabalcı Yayınları, İstanbul.
Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul.
Levey, M. (1994), From Giotto to Cezanne. A Concise History of Painting, Thames and Hudson Inc, London.
Lynton, N. (1982), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
stanbul.
Roth, L. (2000), Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi İstanbul.
Toman,R.(ed) (1998), Baroque, Könemann Yay.Köln. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta17.yüzyıl Avrupa Tarihi
2. Haftaİtalya'da Barok: Mimari ve Sanat
3. Haftaİtalya'da Barok: Mimari ve Sanat
4. HaftaFransa'da Barok: Mimari ve Sanat
5. HaftaFransa'da Barok: Mimari ve Sanat
6. Haftaİspanya'da Barok: Mimari ve Sanat
7. Haftaİspanya'da Barok: Mimari ve Sanat
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaAvusturya'da Barok: Mimari ve Sanat
10. Hafta18. Yüzyıl Avrupa Tarihi
11. HaftaFransa : 18. Yüzyıl Avrupa Sanatı
12. HaftaFransa : 18. Yüzyıl Avrupa Sanatı
13. Haftaİngiltere : 18. Yüzyıl Avrupa Sanatı
14. Haftaİngiltere : 18. Yüzyıl Avrupa Sanatı
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3392180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.    X
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.   X 
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.  X  
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.     X
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.    X
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.   X 
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.     X
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek