PSL603 - PSİKOLOJİ TARİHİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ TARİHİ | PSL603 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Mensubu | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı psikolojiye kuruluşundan itibaren yön vermiş psikoloji ekollerini incelemek ve bunların modern psikoloji üzerindeki etkilerini tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders modern psikolojinin kuruluşu, yapısalcılık ekolü,işlevselcilik, davranışçılık, geştalt psikolojisi, psikoanalitik ekolü ve bazı klasik psikoloji deneylerinin günümüz psikolojisine etkilerini kapsamaktadır. Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait ULUÇ Dersin Yardımcıları: ABD onayıyla ders sorumlusu tarafından bulunur Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Schultz, D.P. & Schultz, S.E. (2002). Modern psikoloji tarihi. (2.baskı). (Çev. Y. Aslay). İstanbul: Kaknüs. (Orijinal eser 1969). Hock, R.R. (1995). Forty studies changed psychology: Exploration into the history of psychological research. (2nd ed.).New Jersey: Prentice Hall. Brannigan, G.G. & Merrens, M.R. (1993). The undaunted psychologist: Adventures in research. New York: McGraw Hill. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Felsefi yaklaşımların modern psikoloji üzerindeki etkileri |
2. Hafta | Beden-zihin sorunu ve ilgili felsefi yaklaşımlar |
3. Hafta | Beden-zihin sorununun modern psikoloji üzerindeki etkileri |
4. Hafta | Doğa felsefesi yaklaşımının modern psikoloji üzerindeki etkileri |
5. Hafta | Fizyolojik mekanizmalar yaklaşımı, zihinsel mekanizmalar yaklaşımı, psikofizik paralellik yaklaşımı, psikofizik etkileşimselcilik yaklaşımı |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | İngiliz görgülcü ve çağrışımcıları |
8. Hafta | İngiliz görgülcü ve çağrışımcıları (devam) |
9. Hafta | Psikoloji ekollerinin modern psikolojiye etkileri |
10. Hafta | Psikoloji ekollerinin modern psikolojiye etkileri (devam) |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Bazı klasik deneylerin modern psikolojiye etkileri (devam) |
13. Hafta | Bazı klasik deneylerin modern psikolojiye etkileri (devam) |
14. Hafta | Bazı klasik deneylerin modern psikolojiye etkileri (devam) |
15. Hafta | Bazı klasik deneylerin modern psikolojiye etkileri (devam) |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 36 | 63 | 213 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | |||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler. | |||||
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür. | |||||
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir. | |||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular. | |||||
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir. | |||||
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır. | |||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek