MDN634 - CEVHER HAZIRLAMADA BİLGİSAYAR UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
CEVHER HAZIRLAMADA BİLGİSAYAR UYGULAMALARI MDN634 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hakan Benzer 
Dersin amacıÖğrencilerin simülasyon amaçlı basit bilgisayar programları geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Akım şeması tasarımı ve basit tesislerin simülatörlerde değerlendirmesi dersin diğer bir amacıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Cevher hazırlama ekipmanlarının tanıtılması
  2. Problem Çözümlerine yönelik iş akışının geliştirilmesi
  3. Madde denkliği çalışmaları, Performans değerlendirme
  4. Excel tabanlı programlar ile Simülasyon çalışmaları
Dersin içeriğiMalzeme denkligi, ekipman seçimi, devre tasarımı, basit devre simülasyonu vb.cevher hazırlama problemlerinin bilgisayar yardımı ile çözümü optimizasyon yöntemleri ve uygulamaları. 
KaynaklarT. Napier-Munn, 1996, Mineral Comminution Circuits: Their Operation and Optimisation, Julius Kruttschnitt Mineral Research Centre, 1996 - 413 pages
A. Mular, R.B. Bhappu, 1980, Mineral Processing Plant Design, Society of Mining Engineers of the American Institute of Mining, Metallurgical, and Petroleum Engineers, 1980 - Technology & Engineering - 946 pages
R.P. King, 2001, Modelling and Simulation of Mineral Processing Systems, Elsevier 403 pages
-Weiss, N.L., 1985, SME Mineral Processing Handbook, Volume 1-2, SME/AIME, New York, Ch. 3 and 30.
-Taggart, A.F., 1945, Handbook of Mineral Dressing of Ores and Industrial Minerals, John Wiley & Sons Inc., New York, pp: 8-01, 8-60 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, genel kavramlar, modellemeye giriş, modelleme terminolojisi, kütle denkliği
2. HaftaKırma, genel kavramlar, kırma devrelerinde bilgisayar uygulamaları
3. HaftaÖrnek kırma devresi üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme
4. HaftaSınıflandırma genel kavramlar, bilgisayar uygulamaları
5. HaftaÖrnek sınıflandırma devresi üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme
6. HaftaÖğütme devresi ve bilgisayar uygulamaları
7. HaftaAra sınav
8. HaftaÖrnek öğütme devresi üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme
9. HaftaZenginleştirme örnekleri ve bilgisayar uygulamaları
10. HaftaZenginleştirme devreleri üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme
11. HaftaEndüstriyel Örnekler ve Tartışılması
12. HaftaEndüstriyel Örnekler ve Tartışılması
13. HaftaBasit bir simülasyon uygulamasının excel'de yaratılması
14. HaftaFarklı simülasyon senaryolarının excel tabanlı program ile test edilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum55
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama5420
Proje13030
Ödevler31030
Ara sınavlara hazırlanma süresi11313
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3780210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.    X
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.   X 
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.    X
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.  X  
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.   X 
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.  X  
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.    X
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek