MDN634 - CEVHER HAZIRLAMADA BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CEVHER HAZIRLAMADA BİLGİSAYAR UYGULAMALARI | MDN634 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hakan Benzer | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin simülasyon amaçlı basit bilgisayar programları geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Akım şeması tasarımı ve basit tesislerin simülatörlerde değerlendirmesi dersin diğer bir amacıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Malzeme denkligi, ekipman seçimi, devre tasarımı, basit devre simülasyonu vb.cevher hazırlama problemlerinin bilgisayar yardımı ile çözümü optimizasyon yöntemleri ve uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | T. Napier-Munn, 1996, Mineral Comminution Circuits: Their Operation and Optimisation, Julius Kruttschnitt Mineral Research Centre, 1996 - 413 pages A. Mular, R.B. Bhappu, 1980, Mineral Processing Plant Design, Society of Mining Engineers of the American Institute of Mining, Metallurgical, and Petroleum Engineers, 1980 - Technology & Engineering - 946 pages R.P. King, 2001, Modelling and Simulation of Mineral Processing Systems, Elsevier 403 pages -Weiss, N.L., 1985, SME Mineral Processing Handbook, Volume 1-2, SME/AIME, New York, Ch. 3 and 30. -Taggart, A.F., 1945, Handbook of Mineral Dressing of Ores and Industrial Minerals, John Wiley & Sons Inc., New York, pp: 8-01, 8-60 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, genel kavramlar, modellemeye giriş, modelleme terminolojisi, kütle denkliği |
2. Hafta | Kırma, genel kavramlar, kırma devrelerinde bilgisayar uygulamaları |
3. Hafta | Örnek kırma devresi üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme |
4. Hafta | Sınıflandırma genel kavramlar, bilgisayar uygulamaları |
5. Hafta | Örnek sınıflandırma devresi üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme |
6. Hafta | Öğütme devresi ve bilgisayar uygulamaları |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Örnek öğütme devresi üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme |
9. Hafta | Zenginleştirme örnekleri ve bilgisayar uygulamaları |
10. Hafta | Zenginleştirme devreleri üzerinde kütle denkliği, performans değerlendirme |
11. Hafta | Endüstriyel Örnekler ve Tartışılması |
12. Hafta | Endüstriyel Örnekler ve Tartışılması |
13. Hafta | Basit bir simülasyon uygulamasının excel'de yaratılması |
14. Hafta | Farklı simülasyon senaryolarının excel tabanlı program ile test edilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 5 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 10 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 13 | 13 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 37 | 80 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek