DPİ745 - KANITA DAYALI PERİODONTOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KANITA DAYALI PERİODONTOLOJİ DPİ745 3. Yarıyıl 2 0 2 5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)PROF. DR. NERMİN TARHAN ve PROF. DR. GÜLİZ N. GÜNCÜ 
Dersin amacıTıp ve dişhekimliğinde önemli bir problem olan araştırma bulgularındaki gelişmelerin klinik uygulamalara uyarlanmasını tanımlamak, bilimsel literatüre uygun kanıta dayalı karar verme ile yazara bağlı klinik yaklaşımın ayrımını yapmak, bilimsel kanıt, deneyim ve muhakeme, hasta koşulları ve tercihleri parametrelerinin kesişimini değerlendirmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Güncel bilimsel literatürü gözlemler ve araştırma bulgularını karşılaştırır.
  2. 2. Güncel araştırma bulgularını özetler ve klinik kullanıma uyarlanmasını tasarlar.
  3. 3. Hasta beklentilerini ve/veya değerleri ile etik yaklaşımları öngörür.
  4. 4. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı karar verme yaklaşımını uygular.
  5. 5. Kanıta dayalı dişhekimliği için stratejiler geliştirir.
Dersin içeriğiKanıta dayalı karar vermenin genel bilgileri, tanımı ve prensipleri, klinik uygulamalardaki değişiklikler, kanıta dayalı dişhekimliği için gerekli bilimsel kanıtın araştırılması, edinilmesi ve kullanılması. 
KaynaklarNewman MG, Takei HH, Klokkevold PR, Carranza FA (Eds.). Carranza's Clinical Periodontology, 13 edition. 2018 St. Louis, MO: Elsevier
Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 6th Ed, 2015, Blackwell Munksgaard 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.Genel bilgiler ve tanım 1.1. Literatür tarama 1.2. Güncel literatürün değerlendirilmesi
2. Hafta2.1.Güncel araştırma bulgularının değerlendirilmesi ve yorumlanması
3. Hafta3. Etik Yaklaşımlar 3.1. Hasta beklentileri ve değerleri
4. Hafta4. Kanıta dayalı dişhekimliği 4.1.Kanıta dayalı karar verme prensipleri 4.2.Kanıta dayalı karar vermeye karşılık geleneksel karar verme
5. Hafta4.3.Kanıta dayalı karar verme gereksinimi
6. HaftaAra sınav
7. Hafta4.4.Uygulama modellerindeki değişimler
8. Hafta4.5.Kanıtın uygulamada benimsenmesi
9. Hafta4.6.Kanıta dayalı karar verme süreci ve becerileri
10. Hafta4.7.Iyi sorular sorma: the PICO (populasyon, müdahele, karşılaştırma, sonuçlar) süreci
11. HaftaAra Sınav
12. Hafta4.8. Kanıtın araştırılması ve edinilmesi
13. Hafta4.9. Kanıtın değerlendirilmesi
14. Hafta4.10. Sonuçların değerlendirilmesi 4.11. Kanıta dayalı klinik yaklaşımın yorumlanması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama7535
Proje11010
Ödevler5210
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4441141

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dişhekimliği ve özellikle periodontoloji ile ilgili olarak hakim olduğu temel bilimler bilgilerini kullanarak, karşılaştığı sorunlar analiz eder, sentezler, sorun çözer ve böylelikle özgün sonuçlara ve yeni tedavi yöntemlerine ulaşır; bu ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirir.   X 
2. Yüksek lisans bilgilerini temel alarak periodontoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir.    X
3. Periodontoloji alanındaki teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.     
4. Hastasına ve topluma karşı etik ve kanuni sorumlulukları hakkında farkındalık gösterir ve içselleştirir.    X
5. Bir periodontoloji uzmanı hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve karşılıklı bir iletişim kurar.     
6. Klinik ve temel bilimler alanında bilimsel bir araştırma yapmak için gerekli sorgulamayı gerçekleştirir, konuyla ilgili literatür taraması yapar, çalışma planlanını oluşturur, elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve konuyla ilgili en az bir bilimsel yayını ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilgiyi paylaşır.    X
7. Periodonsiyumu, peri-implant ve komşu dokuları etkileyen tüm hastalık ve durumların teşhisinin geliştirilmesi için gerekli olan tüm verileri değerlendirir, analiz eder ve yorumlar.    X
8. Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak, periodontal tedavinin sonuçlarını ve hastalık oluşumu/ilerlemesi için potansiyel risk faktörlerini değerlendirir, hastaya ve duruma özgü çözüm oluşturur, tedavi planlar ve idame fazını geliştirir ve uygular.     
9. Mevcut periodontal durumu analiz ederek prognozunu belirler ve implant tedavisini de içerecek şekilde kapsamlı periodontal tedavi planını gerçekleştirirerek, hastalarla hastalıklarının durumu ve tedavi gereksinimleri hakkında etkin bir iletişim kurar.     
10. Periodontal ve mukozal hastalıkların etyolojisi ve önlenmesi hakkında hastaları ve toplumu eğitir, periodontal hastalıkları ile ilgili sorumluluklarını benimsemeleri konusunda motive eder.     
11. Periodontoloji alanındaki yeni bilgileri ve teknolojik gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve günlük pratiğinde rutin olarak kullanır   X 
12. Periodontoloji alanındaki temel bilgileri benimser ve mesleki uygulamaları sırasında bu bilgilerle beraber, kanıta dayalı güncel uygulamaları takip ederek edindiği bilgileri de birleştirir.     
13. Periodontal dokular ve ilişkili yapıları etkileyebilecek olan sistemik hastalıkların mekanizması, etkileri ve tedavilerinde kullanılan ilaçlar arası etkileşimler hakkında bilgi sahibidir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek