RES613 - ATÖLYE I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ATÖLYE I | RES613 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Resim Anasanat Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye alana yönelik üst düzeyde teknik, teorik ve pratik bilgi kazandırmak, yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak farklı sanat disiplinlerinde sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1- Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilginin verilmesi 2 ? Yaratıcılığın üst düzeyde kullanımıyla kavramlar arasında ilişkiler ve bağlamlar kurulması 3-Oluşturulan yeni bağlamların nesneleştirilmesi/görselleştirilmesi ve Uygulamada amaca göre doğru araçların belirlenmesi 4-Farklı sanat disiplinlerini araştırılarak biçim ve içeriğin derinleştirilmesi 5-Önceden kazanılmış deneyimlerin ve bilginin sanatsal bir üslup oluşturmada kullanılması | |||||
Kaynaklar | Yılmaz, Mehmet. Sanatın Günceli, Güncelin Sanatı, Ütopya Yayınevi., Ankara, 2012 Cauquelin, Anne. Çağdaş Sanat, Dost kitabevi, Ankara, 2005 Darbel, Alain., Bourdieu, Pierre. Sanat Sevdası, Metis Yayınları., İstanbul, 2011 Bourriaud, Nicholas. İlişkisel Estetik, çev: Ali Akay, Bağlam Yayınları., İstanbul, 2005 Holzwarth, Hans Werner. 100 Contemporary Artists, Taschen, 2009 Güncel Sergi ve müze ziyaretleri Plastik Sanatlar alanında yayın yapan sanat dergileri İnternet ortamında var olan sanat eserlerine dair metinler, dökümanlar, görseller, videolar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Güncel sanat üzerine konuşmalar, atölye ici calismalara hazirlik |
2. Hafta | Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların konu seçimlerini incelemek |
3. Hafta | Konuların belirlenmesi ve uygulamalı çalışmalara başlamak |
4. Hafta | Belirlenen konu kapsaminda uygulamali calismalara devam etmek |
5. Hafta | Çağdaş Sanatçılardan örneklerin incelenmesi, atelye calismalarina devam |
6. Hafta | Ögrencilerle malzeme, teknik, bicim - içerik acisindan yapitlari tartismak |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler |
9. Hafta | Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler |
10. Hafta | Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler |
13. Hafta | Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler |
14. Hafta | Ögrenci calismalarinin sonlandirilmasi |
15. Hafta | Öğrenci calismalarinin günümüz sanatından öne çıkan sanatçı eserleri ile kıyaslanarak degerlendirilmesi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 6 | 60 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 4 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Proje | 4 | 4 | 16 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 8 | 5 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü | 56 | 36 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar. | X | ||||
3. Alana yönelik teknik bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir. | X | ||||
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar. | X | ||||
7. Önceden edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar. | X | ||||
8. Ulusal ve uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle birlikte uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal bir etkinliği gerçekleştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. | X | ||||
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder | X | ||||
13. Sosyal ve kültürel sorumluluklarının farkındadır ve toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin bir biçimde rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek