SAN619 - BİZANS SANATINDA BÖLGE ARAŞTIRMALARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİZANS SANATINDA BÖLGE ARAŞTIRMALARI I | SAN619 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Araştırma Görevlisi Doktor H. Ceyan Karaca | |||||
Dersin amacı | Anadolu'nun belirli bir coğrafi bölgesinin (Asia, Karia, Lykia, Kapadokya vd.) Erken Ortaçağ kültür bütünü halinde tanımlanmaya çalışılır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Seçilen bölge hakkında dönem kaynağı ve yayın taraması; Seçilen eserlerin plan, teknik-malzeme özelliklerinin tanınması; Belirlenen bölgedeki eserlerin yerinde incelenebilmesi; Mimari ve anıtsal duvar resim örneklerinin Sanat Tarihi disiplini açısından yorumlanması. | |||||
Kaynaklar | Aran, B. (1970). Anadolu'da Roma Mimarisi, Plan Bakımından Bölgesel Özellikler Üzerine bir Araştırma. İstanbul: İTÜ Mim. Fak. Yay.; Restle-Hild. (1984). Tabula İmperii Byzantini, Österreichische Akademie der Wissenschaften.; Rodley, Lyn. (2010). Cave Monasteries of Byzantine Cappadocia, Cambridge University Press.; Zgusta, L. (1978). Kleinasiatische Ortsnamen. Heilderberg:Universitätsverlag. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bizans sanatının Ortaçağ'daki idari, politik ve sanatsal durumu |
2. Hafta | Bizans sanatının Ortaçağ'daki idari, politik ve sanatsal durumuna göre seminer için bölge seçimi |
3. Hafta | Bölge seçimine göre tarihi coğrafyanın tanımlanması |
4. Hafta | Konu seçimine yönelik seyahatname ve yayınların tartışılması |
5. Hafta | Seçilen bölgenin mimari (malzeme-teknik) açıdan incelenmesi |
6. Hafta | Seçilen bölgenin mimari (malzeme-teknik) açıdan incelenmesi |
7. Hafta | Seçilen bölgenin mimari (malzeme-teknik) açıdan incelenmesi |
8. Hafta | Konuların eleştirisi, tartışılması |
9. Hafta | Konuların eleştirisi, tartışılması |
10. Hafta | Konunun incelemesi |
11. Hafta | Konunun incelemesi |
12. Hafta | Konunun incelemesi |
13. Hafta | Konunun incelemesi |
14. Hafta | Öğrenci sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 31 | 89 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek