MDN628 - CEVHER HAZIRLAMADA VERİ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
CEVHER HAZIRLAMADA VERİ ANALİZİ MDN628 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Ş. Levent Ergün 
Dersin amacıCevher hazırlamada elde edilen deneysel verilerin sunumu ve analizinde kullanılan sayısal teknikler ve kullanılan bilgisayar yazılımlarını uygulamalı olarak öğrencilere öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Cevher hazırlama verilerine uygun sunum ve analiz teknikleri
Dersin içeriğiDeneysel çalışmalardan elde edilen verilerin istatiksel analizi ve sunumuyla parametre tahmin teknikleri tartışılacaktır. Veri değerlendirme ve sunumunun temel mantığı ile birlikte bilgisayar paket programları kullanılarak tanımlayıcı istatistikler, istatiksel testler, korelasyon, regresyon, grafik çizimi, verilerin eğrilere uydurulması, doğrusal olmayan regresyonla parametre tahmini açıklanacaktır. Farklı veri setleriyle bilgisayar uygulamaları da yapılacaktır.  
KaynaklarFroth Flotation, 1962, AIME, Rocky Mountain Series.
Meyer, S.L., Data Analysis for Scientists and Engineers, ISBN 0963502700
Vardeman, S.B., Jobe, J.M., 2000, Data Collection and Analysis , ISBN-10: 053436957X | ISBN-13: 978-0534369576
Reddy, T.A., 2011, Applied Data Analysis and Modeling for Energy Engineers and Scientists, ISBN-10: 1441996125 | ISBN-13: 978-1441996121 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaCevher hazırlamada veri türleri
2. HaftaVerilerin grafiksel sunumu
3. HaftaTanımlayıcı istatistikler
4. Haftaİstatistiksel testler
5. HaftaKorelasyon
6. HaftaRegresyon
7. HaftaAra sınav
8. Haftaİstatistiksel deney düzenleme
9. HaftaMatematiksel modeller ve parametre tahmini
10. Haftaİlişkilerin eğriye uydurulması
11. HaftaUygulamalar
12. HaftaUygulamalar
13. HaftaUygulamalar
14. HaftaUygulamalar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3180210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.   X 
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.   X 
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.    X
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.    X
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.  X  
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.    X
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek