DPİ723 - PERİODONTOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PERİODONTOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | DPİ723 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | PROF.DR. RAHİME M. NOHUTCU | |||||
Dersin amacı | Genel anlamda araştırma çeşitleri, iyi klinik uygulamalar ve iyi laboratuar uygulamalar kılavuzlarının temel maddelerinin kavramak, periodontoloji alanında bilimsel temelli araştırma planı geliştirmek, proje önerisi oluşturmak, deneysel ve klinik araştırma yöntemlerini analiz etmek, sözlü ve oral sunum kurallarını kavramak, makale okumak ve analiz etmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Klinik ve temel araştırma çeşitleri, araştırma planı yapılırken sorulacak sorular, araştırma teknikleri, iyi klinik uygulamalar ve iyi laboratuar uygulamalar kılavuzlarının genel değerlendirilmesi, makale yazımı ve okunması ile ilgili bilgiler, makale analizi, oral ve poster sunumlarının genel kuralları, örnek proje yazımı ve tartışılması | |||||
Kaynaklar | Tıpta bilimsel yazım, editörlük ve denetleme, TÜBİTAK 1994 2. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? TÜBİTAK 1996 3. Sağlık Bilimlerinde süreli yayıncılık, TÜBİTAK 2003 4. Ethical Questions in Dentistry, Quintessence, 1993 5. Research methodology in dentistry. Part I, The essentials and relevance of research. J Conserv Dent 2012, 15:5-11 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1.Araştırma nedir, neden yapılır 1.2.Araştırma konusu bulmak 1.3.Literatür taramak ve bilgiye ulaşmak |
2. Hafta | 1.4.Araştırma planlarken sorulacak sorular |
3. Hafta | 2.1.Araştırma hipotezinin kurgulanması 2.2.Araştırma amacının belirlenmesi |
4. Hafta | 3.1.Periodontal araştırma teknikleri 3.2.Gözlemsel araştırmalar 3.3.Deneysel araştırmalar |
5. Hafta | 3.4.Klinik araştırmalar 3.5.Meta analizleri 3.6. Araştırma parametreleri belirlenirken dikkat edilecek konular |
6. Hafta | ARA SINAV |
7. Hafta | 4.1.Deneysel araştırma teknikleri 4.2.In vitro araştırma teknikleri 4.3.Hücre/doku kültürleri ve uygulama alanları |
8. Hafta | 4.4.In vitro mineralizasyon 4.5. Hücre/doku kültürlerinin periodontal rejenerasyon çalışmalarındaki önemi |
9. Hafta | 4.6.Klinik araştırmaların planlanması 4.7.Klinik araştırmalarda parametrelerin belirlenmesi |
10. Hafta | 4.8.Klinik araştırmalarda hasta seçim kriterleri 4.9.İyi klinik uygulamalar kılavuzunun temel maddeleri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | 5.1.Araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | 5.2.Bilimsel makale yazımı 5.3.Bilimsel makale analizi ve değerlendirilmesi |
14. Hafta | 6.1.Bilimsel proje oluşturulmasında dikkat edilecek konular 6.2.Proje taslağının içermesi gereken cevaplar 6.3.Proje yazılması, değerlendirilmesi ve tartışılması7.1.Bilimsel özet yazım kuralları 7.2.Sözlü sunum hazırlama kuralları 7.3.Poster sunumlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 38 | 87 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dişhekimliği ve özellikle periodontoloji ile ilgili olarak hakim olduğu temel bilimler bilgilerini kullanarak, karşılaştığı sorunlar analiz eder, sentezler, sorun çözer ve böylelikle özgün sonuçlara ve yeni tedavi yöntemlerine ulaşır; bu ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirir. | X | ||||
2. Yüksek lisans bilgilerini temel alarak periodontoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir. | X | ||||
3. Periodontoloji alanındaki teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||
4. Hastasına ve topluma karşı etik ve kanuni sorumlulukları hakkında farkındalık gösterir ve içselleştirir. | |||||
5. Bir periodontoloji uzmanı hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve karşılıklı bir iletişim kurar. | |||||
6. Klinik ve temel bilimler alanında bilimsel bir araştırma yapmak için gerekli sorgulamayı gerçekleştirir, konuyla ilgili literatür taraması yapar, çalışma planlanını oluşturur, elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve konuyla ilgili en az bir bilimsel yayını ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilgiyi paylaşır. | X | ||||
7. Periodonsiyumu, peri-implant ve komşu dokuları etkileyen tüm hastalık ve durumların teşhisinin geliştirilmesi için gerekli olan tüm verileri değerlendirir, analiz eder ve yorumlar. | |||||
8. Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak, periodontal tedavinin sonuçlarını ve hastalık oluşumu/ilerlemesi için potansiyel risk faktörlerini değerlendirir, hastaya ve duruma özgü çözüm oluşturur, tedavi planlar ve idame fazını geliştirir ve uygular. | |||||
9. Mevcut periodontal durumu analiz ederek prognozunu belirler ve implant tedavisini de içerecek şekilde kapsamlı periodontal tedavi planını gerçekleştirirerek, hastalarla hastalıklarının durumu ve tedavi gereksinimleri hakkında etkin bir iletişim kurar. | |||||
10. Periodontal ve mukozal hastalıkların etyolojisi ve önlenmesi hakkında hastaları ve toplumu eğitir, periodontal hastalıkları ile ilgili sorumluluklarını benimsemeleri konusunda motive eder. | |||||
11. Periodontoloji alanındaki yeni bilgileri ve teknolojik gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve günlük pratiğinde rutin olarak kullanır | |||||
12. Periodontoloji alanındaki temel bilgileri benimser ve mesleki uygulamaları sırasında bu bilgilerle beraber, kanıta dayalı güncel uygulamaları takip ederek edindiği bilgileri de birleştirir. | X | ||||
13. Periodontal dokular ve ilişkili yapıları etkileyebilecek olan sistemik hastalıkların mekanizması, etkileri ve tedavilerinde kullanılan ilaçlar arası etkileşimler hakkında bilgi sahibidir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek