MDN621 - MADENLERDE KAZI MEKANİZASYONU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADENLERDE KAZI MEKANİZASYONU MDN621 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr.Sair KAHRAMAN 
Dersin amacıYeraltı kazıları tasarımı, mekanik kazı makinelerinin formasyona göre seçimi ve kazılabilirliği etkileyen faktörler hakkında teorik ve pratik bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Madenlerde kazı mekanizasyonu hakkında öğrencilere teorik ve pratik bilgilerin verilmesi
  2. Yeraltı madenciliğinde uygun makine seçme ve optimum çalışma koşullarının belirlenme yeteneklerinin geliştirilmesi
Dersin içeriğiMekanize kazı ve kazılabilirliği etkileyen faktörler
Üretim ve hazırlık işlerinde yaygın olarak kullanılan kazı makinalarının sınıflandırılması ve seçimleri
Kesici uç tipleri ve seçimleri 
KaynaklarKundel, H., 1981. Kömür İstihsalinde Kazı Mekanizasyonu, Çeviren: Şinasi ESKİKAYA, İTÜ Üniversite Matbaası, Gümüşsuyu, İstanbul.
SME Mining Engineering Handbook, 1992. Mining Engineering Handbook, Second Edition, SME, Howard L. Hartman.
Stefanko, R., 1983. Coal Mining Technology, Editor: Christopher J. BISE, Published by SME of the American Institute of Mining, Metallurgical and Petroleum Engineers, Inc. New York. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMadenlerde mekanize kazıya giriş
2. HaftaKesici uçlar
3. HaftaKesici uçlarda aşınma
4. HaftaKesme teorileri
5. HaftaTemel kazı performansı tahmin yöntemleri
6. HaftaKazılabilirlik sınıflama yöntemleri
7. HaftaKayaç ve mineral kazısında kullanılan makineler
8. HaftaAra sınav
9. HaftaGaleri kazısında kullanılan makineler
10. HaftaTünel açma makineleri
11. HaftaKuyu açma makineleri
12. HaftaDiğer kazı makineleri
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü2971210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.   X 
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. X   
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.  X  
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.  X  
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.  X  
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.  X  
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek