ANT600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | ANT600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Program derslerini başarıyla tamamlamış olmak. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yılmaz Selim Erdal, Prof. Dr. Serpil Eroğlu Çelebi, Prof. Dr. Ömür Dilek Erdal, Doç. Dr. Kameray Özdemir, Doç. Dr. Ali Metin Büyükkarakaya, Doç. Dr. Gülfem Uysal, Dr. Öğr. Üyesi Füsun Özer | |||||
Dersin amacı | Yüksek lisans tezinin hazırlanması kapsamında yapılacakların değerlendirilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yüksek Lisans tezinin yazımıyla ilgili bütün süreçleri içerir | |||||
Kaynaklar | Hacettepe üniversitesi tez yazım kılavuzu |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yüksek Lisans tez konusunun ve sorunun tanımlanması |
2. Hafta | Tez konusu ve sorunun tartışılması |
3. Hafta | Materyal ve metodun belirlenmesi |
4. Hafta | Materyal ve metodun belirlenmesi |
5. Hafta | Veri toplama teknikleri |
6. Hafta | Verilerin sınıflanması |
7. Hafta | Tezin giriş bölümünün yazılması |
8. Hafta | Tezin konu ve sorun bölümünün yazımı |
9. Hafta | Tezin bulgular bölümünün yazımının planlanması |
10. Hafta | Tezin bulgular bölümünün yazımı |
11. Hafta | Tezin tartışma bölümünün yazımı |
12. Hafta | Tezin sonuç bölümünün yazımı |
13. Hafta | Kaynakların kullanımı |
14. Hafta | Kaynakçanın yazımı |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 134 | 134 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 43 | 178 | 750 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur. | X | ||||
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır. | X | ||||
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir. | X | ||||
5. Alan araştırması yürütebilir. | X | ||||
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur. | X | ||||
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur. | X | ||||
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur. | X | ||||
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir. | X | ||||
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek