KMÜ747 - BİYOMALZEMELER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOMALZEMELER | KMÜ747 | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Işıl Gerçek Beşkardes | |||||
Dersin amacı | Biyomalzemeler geçtiğimiz otuz yıl içerisinde önemli ölçüde dikkat çeken bir alan haline gelmiştir. Tedavi yaklaşımları artık geçmişte olduğu gibi pasif cihazlarla değil, cihaz entegre edilmiş biyomalzemelerle yapılmaktadır. Biyomalzemeler 8000' den fazla tıbbi cihaz içerisinde kullanılmakta ve bu cihazlar yoluyla kas iskelet sistemi, kardiyovasküler sistem vb gibi alanlarda onarım, restorasyon veya tedavi sağlamaktadır. Bu ders içeriği ile malzeme ve biyoloji ara yüzeyinde yeterli miktarda bilginin öğrencilere sunulması hedeflenmiştir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin kapsamında öncelikli olarak biyomalzeme alanındaki mühendislik konseptlerinin temel olarak sunulması ve sonrasında biyomalzeme-doku etkileşimlerinin anlaşılması temel alınmış olup, en basit malzeme özelliklerinden başlanarak implantasyonun nasıl yapıldığı ve sonrasında karşılaşılan durumların öğrenciye aktarılması amaçlanmıştır. Tüm biyomalzeme çeşitleri, bu malzemelerin kullanıldığı sert ve yumuşak dokular ile örneklerle anlatılacak kullanım alanları yoluyla öğrenciye temel bir bakış açısının kazandırılması düşünülmüştür. | |||||
Kaynaklar | Ders kitabı: A.G. Mikos & J.S. Temenoff, Biomaterials: The Intersection of Biology and Materials Science, 2008, Pearson-Prentice. B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemons, Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, 2004,Elsevier. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biyomateryallere genel giriş: tarihçe ve örnekler |
2. Hafta | Metalik ve seramik bazlı biyomalzemeler |
3. Hafta | Polimerik biyomateryaller |
4. Hafta | Doğal biyomateryaller |
5. Hafta | Biyomateryal-kan etkileşimi ve uyumu |
6. Hafta | Biyomateryal-doku etkileşimi ve uyumu |
7. Hafta | Yumuşak dokularda kullanılan biyomateryaller: Yumuşak dokular ve çeşitleri, kullanılan materyaller ve onarım süreçleri |
8. Hafta | Sert dokularda kullanılan biyomateryaller: Sert dokular ve çeşitleri, kullanılan materyaller ve onarım süreçleri: |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Dental problemler ve bu alanda kullanılan biyomateryaller |
11. Hafta | Maksillofasiyal bölge rahatsızlıkları/travmaları ve bu alanda kullanılan biyomalzemeler ve onarım stratejileri |
12. Hafta | Kardiyovasküler alanda kullanılan biyomateryaller |
13. Hafta | Diğer biyomalzemeler ve genel tekrar |
14. Hafta | Tartışma ve özel konu sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 13 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 22 | 3 | 66 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 54 | 114 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular | X | ||||
2. Kimya Mühendisliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır | X | ||||
3. Kimya Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır | X | ||||
4. Kimya Mühendisliği alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar | |||||
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır | |||||
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek