KMÜ726 - İLERİ ISI AKTARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ ISI AKTARIMI | KMÜ726 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz Tanyolac | |||||
Dersin amacı | Isı aktarımı hakkında daha fazla bilgilenmek amacıyla zor ve ilginç aktarım problemleri ele alınmakta, bu problemler ileri analitik ve sayısal tekniklerle çözülmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Isı Aktarımının Temelleri, Yatışkın Durum Tek Boyutlu Isı İletimi, Çokboyutlu ve Değişkin Durumlu İletim, Konveksiyonun Temelleri ve Korelasyonları, Konveksiyonun Analizi, Termal Radyasyon, Yoğuşma, Buharlaşma, Kaynama, Isı Değiştiriciler | |||||
Kaynaklar | P.I. Frank, D. W. David, Fundamentals of HeatandMass Transfer,2nd Edition, John Wiley&Sons, Inc. 1995. A.F. Mills,HeatandMass Transfer, IrwinInc., 1995. Q.K. Donald,ProcessHeat Transfer, McGrawHill, 1988. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Isı aktarımının Temelleri |
2. Hafta | Yatışkın Durum Tek Boyutlu Isı İletimi |
3. Hafta | Çok Boyutlu Değişkin Durum Isı İletimi |
4. Hafta | Çok Boyutlu Değişkin Durum Isı İletimi |
5. Hafta | Konveksiyonun Temelleri ve Korrelasyonları |
6. Hafta | Konveksiyonun Analizi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Termal Radyasyon |
9. Hafta | Yoğuşma |
10. Hafta | Buharlaşma |
11. Hafta | Kaynama |
12. Hafta | Isı Değiştiriciler |
13. Hafta | Ara Sınav |
14. Hafta | Proje Sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık haftası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 31 | 31 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 37 | 168 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular | X | ||||
2. Kimya Mühendisliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır | |||||
3. Kimya Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır | X | ||||
4. Kimya Mühendisliği alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir | |||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar | X | ||||
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek