KMÜ721 - TAŞINIM OLAYLARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TAŞINIM OLAYLARI II KMÜ721 1. Yarıyıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim Üyesi Işıl Gerçek Beşkardes 
Dersin amacıMomentum, ısı ve kütle aktarım proseslerinin matematiksel modellerinin eldesine yönelik ileri yöntemlerin öğretilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İhtiyaca yönelik olarak bir sistem, bileşen ya da süreci tasarlama becerisi
  2. Matematik, fen ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi
  3. Deney tasarımı ve yapabilme, verileri işleyerek analiz edebilme becerisi
  4. Mühendislik problemlerini tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisi
  5. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri, ve modern mühendislik ekipmanlarını kullanma becerisi
  6. Hayat boyu öğrenmenin gerekli olduğunun farkında olmak ve benimsemek
Dersin içeriğiEvrensel yasalar ve taşınım mekanizmaları, Momentum, ısı ve kütle taşınım proseslerinin ileri analizi, Heterojen sistemlerde ısı ve kütle aktarımı, Sonlu sistemlerde değişkin durumda çok değişkenli taşınım prosesleri, Yarı-sonlu sistemlerde yatışkın durumda çalışan, çok değişkenli ısı ve kütle aktarım prosesleri , Sonsuz ve yarı-sonlu sistemlerde değişkin durum taşınım prosesleri, Türbülent akışta momentum, ısı ve kütle aktarımı 
KaynaklarDers Kitabı:
- R.B. Bird, W.E. Stewart, E.N. Lightfoot, "Transport Phenomena" 2nd Ed., Hoboken, NJ, 2007.
Yardımcı Kaynaklar:
-J. Crank, "The Mathematics of Diffusion" 2nd. Ed. , Oxford University Press, Ely House, London, 1975.
H.S. Carslaw, J.C. Jaeger, "Conduction of Heat In Solids" Oxford University Press, Oxford, 2000.
-W.L. McCabe, J.C. Smith, P. Harriott, "Unit Operations of Chemical Engineering", 6th Edition, McGraw Hill, New York, 2001.
-C.J. Geankoplis, "Transport Processes and Separation Process Principles", 4th Edition, Prentice Hall, U.S.A., 2003. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEvrensel yasalar ve taşınım mekanizmaları
2. HaftaMomentum, ısı ve kütle taşınım proseslerinin ileri analizi
3. HaftaHeterojen sistemlerde kütle aktarımı: Yatışkın durum difüzyon-reaksiyon prosesleri
4. HaftaHeterojen sistemlerde kütle aktarımı: Yatışkın durum difüzyon-reaksiyon prosesleri
5. HaftaHeterojen sistemlerde ısı aktarımı:
6. HaftaSonlu sistemlerde değişkin durumda çok değişkenli taşınım prosesleri: Kütle aktarım prosesleri
7. HaftaSonlu sistemlerde değişkin durumda çok değişkenli taşınım prosesleri: Isı aktarım prosesleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaYarı-sonlu sistemlerde yatışkın durumda çalışan, çok değişkenli ısı ve kütle aktarım prosesleri: Benzeşim dönüşümü ile çözümler
10. HaftaYarı-sonlu sistemlerde yatışkın durumda çalışan, çok değişkenli ısı ve kütle aktarım prosesleri : Benzeşim dönüşümü ile çözümler
11. HaftaSonsuz ve yarı-sonlu sistemlerde değişkin durum taşınım prosesleri: Laplace Transformasyonları ile çözülebilen sistemler
12. HaftaTürbülent akışta momentum aktarımı
13. HaftaTürbülent akışta momentum aktarımı
14. HaftaTürbülent akışta ısı ve kütle aktarımı
15. HaftaGenel sınava hazırlık haftası
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 3 14 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16696
Sunum / Seminer Hazırlama13535
Proje000
Ödevler23570
Ara sınavlara hazırlanma süresi14242
Genel sınava hazırlanma süresi17575
Toplam İş Yükü24207360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular    X
2. Kimya Mühendisliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanırX    
3. Kimya Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır   X 
4. Kimya Mühendisliği alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir   X 
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar   X 
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır     
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek