İST652 - TEKRARLI ÖLÇÜMLÜ VERİ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEKRARLI ÖLÇÜMLÜ VERİ ANALİZİ İST652 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Melike Bahçecitapar 
Dersin amacıAynı birimlerden alınan yinelenmiş ölçümler söz konusu olduğunda ortaya çıkan bağımlılık yapısı için kullanılan yöntemleri tanıtmak, öğrencilere bağımlı ve bağımsız örneklem ayrımını yaptırarak gerekli olan istatistiksel analiz yöntemlerini SPSS, SAS ve R paket programlarında öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bağımlı ve bağımsız örneklem ayrımını yapabilir
  2. Tekrarlı ölçümlü veriler için klasik yöntemlerin yanı sıra modern istatistiksel analiz yöntemleri öğrenir.
  3. Yöntemleri bilgisayar yardımı ile çözmeyi ve yorumlamayı öğrenir.
  4. Bağımlı veri yapılarını tanır.
Dersin içeriği1. Tekrarlı ölçümlü verilerin tanımı
2. Kappa testi
3. Uyum/Uyumsuzluk Modeli
4. Tekrarlı ölçümlü nitel verilerin analizinde log-doğrusal modeller
5. Tekrarlı ölçümlü verilerde parametrik olmayan yöntemler
6. Tek yönlü tekrarlı ölçümlü varyans analizi
7. İki yönlü tekrarlı ölçümlü varyans analizi
8. Tekrarlı ölçümlü çok değişkenli varyans analizi
9. Çok etkenli tekrarlı ölçümlü varyans analizi
10. Crossover tasarımlar
11. Tekrarlı ölçümlü kovaryans analizi
12. Tekrarlı ölçümlü çok değişkenli kovaryans analizi 
Kaynaklar1. Montgomery, D. C., 2001, Design and Analysis of Experiments, John Wiley and Sons, New York.
2. Agresti, A., 2002, Categorical Data Analysis. Wiley, New York .
3. Crowder, M.J., Hand, D.J., 1999, Analysis of Repeated Measures, Chapman&Hall.
4. Davis C.S., 2003,Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements, Springer.
5. Verma, J., P., 2015. Repeated Measures Design For Empirical Researchers, Wiley, 1st edition.
6.Lindsey, J.K., 1999. Models For Repeated Measurements, Oxford Statistical Science Series, 2nd edition. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1.Tekralı ölçümlü verilerin tanımı.
1.2. Bağımlı örneklem tanımı ve örnekler
2. Hafta2.1. Kappa testi
2.2. Ağırlıklı Kappa testi
2.3. Fleiss Kappa testi
3. Hafta3.1. Uyum modeli
3.2. Uyumsuzluk modeli
4. Hafta4.1. Simetri modeli
4.2. Yarı-simetri modeli
4.3. Koşullu Simetri modeli
4.4. Marjinal Homojenlik modeli
5. Hafta5.1. McNemar testi
5.2. Friedman testi
5.3. Cochran Q testi
6. Hafta6. Tekrarlı ölçümlü varyans analizi
6.1. Tek yönlü tekrarlı ölçümlü varyans analizi
7. Hafta6.2. İki yönlü tekrarlı ölçümlü varyans analizi
8. HaftaAra sınav
9. Hafta7. Tekrarlı ölçümlü çok değişkenli varyans analizi
10. Hafta8.Çok etkenli tekrarlı ölçümlü varyans analizi
11. Hafta9. Crossover tasarımlar
12. Hafta10. Tekrarlı ölçümlü kovaryans analizi
13. Hafta11. Tekrarlı ölçümlü çok değişkenli kovaryans analizi
14. Hafta12. Genel tekrar
15. Hafta13. Sunumlar
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı740
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12828
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü37161240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İstatistik lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı yeterlilikleri geliştirme.    X
2. Belirli bir alana yönelerek o alanda detaylı araştırma yapabilme ve uzmanlaşma    X
3. İstatistiksel problemlere ilişkin yeni çözüm yöntemleri geliştirme    X
4. İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme    X
5. İstatistik alanındaki bir konuyu belirli süre içerisinde etkin bir şekilde sunabilme    X
6. İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme.    X 
7. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma    X
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma    X
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme    X
10. İstatistik literatürünü takip edebilme    X
11. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma    X
12. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma    X
13. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme    X
14. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde çalışmalar yapabilecek ve bu çalışmaları sunabilecek düzeyde geliştirme.     X
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek