THB610 - ORTA ASYA TÜRK KÜLTÜRÜ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTA ASYA TÜRK KÜLTÜRÜ II | THB610 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. F. Gülay MİRZAOĞLU SIVACI | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı Orta Asya Türk kültürü çalışmaları kapsamının ve çalıma yöntemlerinin, edebiyat ve sanatının öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin içeriği (i) Orta Asya araştırmalarının kapsamı, konusu, yöntemi ve temel ilkeleri *Türk kültürü ve Türkistan ilişkisi * Türkistan ve Türk kültürü üzerine yapılan çalışmalar ve kuramsal bakış açıları | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar (k) 1.)Togan, Zeki Velidi.Umumi Türk Tarihine Giriş. İstanbul 1981. 2.)Eberhard, W. Çin?in Şimal Komşuları. Ankara 1942. 3.)Roux, J. Paul.Türklerin ve Moğolların Eski Dini. İstanbul 1998. 4.) Ögel, Bahaeddin Türk Kültür Tarihine Giriş. C.I, II. Akara 1985. 5.)Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984. 6.)Bacon, E. Esir Ortaasya. İstanbul 1980. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin ve bibliyografyasının tanıtılması |
2. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Günlük Yaşam |
3. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Köy ve Şehir Hayatı |
4. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Giyim Kuşam |
5. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Giyim Kuşam |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Edebiyat |
8. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Edebiyat |
9. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Edebiyat |
10. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Edebiyat |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Sanat ( El Sanatları) |
13. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Sanat ( El Sanatları) |
14. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Sanat (Müzik) |
15. Hafta | Orta Asya Türk Kültüründe Sanat (Heykel) |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 112 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Edindiği ileri düzeydeki kültürel çözümleme becerisini kendi araştırmalarında uygular; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Edindiği ileri düzeydeki bilgileri Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı disiplinlerinden elde ettiği bilgilerle eklektik olarak geliştirir. | |||||
3. Dünya halkbilimi çalışmaları hakkında derinlikli bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kültürel ve kültürler arası problemlerin çözümüne dair sunum, makale ve tez çıktıları oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini eğitim, kültür ve sanat alanındaki kültürel ekonomik, etnik, tarihi ve sosyal sorunların çözümünde kullanır. | X | ||||
6. Kültür bilimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde; kültürel koruma ve yaşatma, kültürel ekonomi vb. etkileşimli alanlarda kullanır. | X | ||||
7. Kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesinde liderlik veya takım üyesi rolünü üstlenerek analitik ve çözümcü işbirliği içine girer. | |||||
8. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
9. Beşerî Bilimler alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Kültürel alanda toplumsal bilinçlenme için çalışır. Medya okur-yazarlığı vb. güncel konularda danışmanlık yapar. | X | ||||
11. Evrensel kültür politikalarını bilimsel, toplumsal ve kültürel etik değerleri gözeterek tartışır, uygunluk süreçlerinde aktif rol alarak evrensel haklar çerçevesinde danışmanlık yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek